Kirjoittaja Aihe: Pohjatulppa  (Luettu 2033 kertaa)

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Pohjatulppa
« : Huhtikuu 17, 2019, 15:24:07 ip »
Huomasin öljynvaihdossa vaihdelaatikon öljytulpan kierteet löysäksi. Ajattelin kokeilla Motonetin https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830804/Oljytulppa-magneetilla-M14x15 ja avata samannousuinen M12 tapilla isontaa kokoon M14. Pystyisi kierteyttämään ilman moottorin irroitusta. Helicoililla varmaan olisi  tehtävä jossain muuaalla.  Pohjatulppakin oli normaali M12 pultti...    

mr
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2019, 17:53:16 ip kirjoittanut MarkkuEVP »
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Pohjatulppa
« Vastaus #1 : Huhtikuu 17, 2019, 16:10:19 ip »
Eikö tuo helicoili onnistu paikallaankin. Viime viikolla laskin EV:stä vaihteistoöljytkin pois, tosin takatulpasta. En siitä yhdysputken yläpuolella olevasta pohjatulpasta. Takavuosina K 100:an ainakin teetimme.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Jouko S

  • Viestejä: 858
Vs: Pohjatulppa
« Vastaus #2 : Huhtikuu 17, 2019, 16:51:25 ip »
Helicoilin asennuksessa pitää olla erityisen huolellinen siinä, että porauksen pitää sattua just eikä melkein kohtisuoraan pohjaan nähden. Jos menee vinoon, helicoil menee vinoon, öljyproppu menee vinoon ja propun tiiviste jää kallelleen. Siinä tulee näinollen vuodon paikka ja joutuu kehittämään tiivisteen paikalle "erikoistiivisteen".
T. Nimimerkki: "Kokemuksesta"????