Katselin äskettäin millaisia pyöriä Gruppolaisilla on ja huomasin että Breva 1100 on ollut useammankin valinta. Ja tietenkin laukkusarjan kera. Laukkusarjan mukana tulee äänenvaimentimen kiinnittämiseen alempaan asentoon alumiininen latanpätkä. Se tietenkin pitää asentaa muuten laukku ei vasemmallle mahdu. Tämä latta aiheuttaa kuitenkin sen että samalla kun äänenvaimentaja siirtyy alemmas siirtää se samalla keskiseisontatuen yläasentoa alemmas koska sen stopparikumi on kiinnitetty äänenvaimentimeen. Tämä aiheuttaa vasemmalle kallistettaessa keskituen raapimista asfalttiin. Lääkkeeksi ehdottaisin kyseisen kumin poistamista tai radikaalia lyhentämistä.
Asia ei koske Breva 750:sta. Olettaisin Breva 850 olevan näiltä osin identtinen 1100:n kanssa. Korjatkaa, jos on kokemusta asiasta. Onkohan asia jo huomioitu Norge 1200:ssa?
Meikäläisellä pyrkii, em. toimenpiteestä huolimatta, keskituki raapimaan maan kamaraa mutka-ajossa ja varsinkin jos mutkassa on muotovirheitä eli monttuja. Tämä saattaa olla vaarallista etenkin jos on ottanut satunnaisen kyytiläisen eikä kaksipäällä ajamisen odotuksen hurmassa ole muistanut kääntää takaiskunvaimentimen pikasäätöä kireämmälle.
Kokemus tästä on omakohtaista.
Jossain vaiheessa tehtaan insinöörit ovat lupautuneet kiinnittämään huomiota kyseiseen seikkaan mutta ei ainakaan 2006 -malleissa ole vielä muutosta ilmennyt.
Muutoin matkanteko isolla Brevalla on ollut nautittavaa.
mm