Guzzidiagin lamda mV arvot jäivät vaivaamaan itseäni. Esimerkeissä videoilla kun closed loop säästö tapahtuu 0 mV ja 200 mV välillä, joka olisi lamdan arvona laihalla. Normaalisti lamdan arvo pyritään pitämään keskimäärin 500 mV tasolla esim +-300 mV.
Tein testin Griso 850ssä jossa on 5AM ecu: lamda paikalleen ja orkkis kartta, jossa lamda on päällä, sisään ecuun. Tps-asetus, muuttuvien asetusten ja vikakoodien resetointi. Mittajohto, jolla haaroitetaan lamdan johtimet Flukeen ja skooppiin lamdan väliin startin taakse. Kone käymään. Oikea lamdan mitattu jännite sahaa jotain 200mV ja 700 mV välillä. Guzzidiag näyttää jotain 0...200 mV. -> Päätelmä: Guzzidiagin lamda mV-arvo ei ole todellinen lamdan mV arvo, vaan ecun joku sisäinen vertailuarvo jonka nolla taso n. 200-300 mV tasolla. Lisäksi skaala eri eli 1 mV guzzidiagissa ei ole sama kuin lamdan 1 mV. Tarkoista lukemista ei voi puhua, koska näytteenottotaajuus eri Guzzidiagissa ja mittalaitteissa mutta periaate selvisi.
Guzzidiag on todella hieno vehje ja siksi hyvä oppia mitä ko arvo tarkoittaa, esim se että kone ei käy laihalla vaikka arvo on välillä 0...200mV.
Samalla tuli testattua se, että Delphin 4-johdin yleis- zirkoni- kapeakaista lamda toimii Grisossa hyvin. Orkkis näyttää olevan NKG valmistama. Huomioin myös lamdan pienikin noki/karsta hidastaa lamdan muutoksia, joka tuntuu pintakaasulla tasaiseen ajettaessa nykimisenä vaikka lamda toimisikin.