Näistä sähköajoneuvoistahan on laajalti keskusteltu. Täällä: 
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5892.0
Tuossa ylläolevan linkin keskustelussa tuotiin ilmi liki kolmen vuoden takaisia ajatuksia. Eipä noissa vielä mitään suurta eroa ole tämänpäiväisiin. 
Toki monet alan suuryrityksetkin, kuten H-D, on satsannut merkittävästi sähkömoottoripyöriin ostamalla alan yrityksiä. Samoin Polariksella on vastaavia hankkeita.
Mutta esimerkiksi BMW:llä ei edes ajatella, ainakaan toistaiseksi, että heidän seikkailupyöriään sähköistettäisiin. Jokin skootteriprojekti heille tosin on. Ovat siis realistisia.
Vaikka sähkö on keksitty jo ajat sitten niin ajoneuvokäyttöön sitä on kehitetty vasta tosissaan hetken aikaa. Lisäksi puuttu vielä sähkökäyttöä tukevat rakenteet.
Kun muistellaan ottomoottorin alkuaikoja niin polttoaine ostettiin apteekista. Niitä kuitenkin oli riittävän taajassa, ainakin kaupunkialueella. Polttomoottoreiden lisääntyessä bensiinin myynnistä tuli bisnes ja tienvarsiin syntyi runsaasti jakelupisteitä.
Nyt jakelupisteiden määrä on vähentynyt ja keskittynyt. 70-luvulla bensiiniä myytiin ns. huoltoasemien lisäksi joka kyläkaupalla. Siinä mielessä palvelussa on tapahtunut taantumista. 
Nyt ei ole enää montaa kyläkauppaakaan vaan jakelu tapahtuu paljolti keskitetysti suurten toimijoiden suurilta asemilta. Ajoneuvoijin niissä ei ole keskitytty juurikaan vaan päärooli on matkustavaisten huoltamisessa. 
Itsellä on ajokaudella syntynyt tapa bongata vielä olemassa olevia pikkukylien bensiksiä. Useimmiten hämmästyttävät positiivisesti runsailla palveluillaan ja monessa niissä tehdään myös vaikka autolle huolto tai pikkuremontti siinä odotellessa. 
Yli 90% niistä bensiksistä joita nuoruudessani oli kotipaikkani ympäristössä 100 - 150km säteellä ovat kadonneet. Kuten ilmeisesti muuallakin.
Korjaamotoiminnan katoaminen teiden varsilta on hyvin ymmärrettävää: Ajoneuvojen luotettavuus on hyvällä tasolla.
Kun bensiinin ja vastaavien polttoaineiden käyttö vähenee tapahtunee yhä enemmän keskittymistä. Sähkönjakelun, miten se sitten tehdäänkin, tullee olemaan paljolti ihan kevyesti järjestettyä. Levikkeen laidassa on muutama töpselipaikka. Vilkkaassa paikassa voi olla joitain palveluitakin. Pitkä latausaika (esimerkiksi yli 5 min) synnyttää muutakin kysyntää kun kerran on pysähdytty. Mutta ilmestyykö näitä latauspaikkoja koskaan kolmi- ja nelinumeroisten teiden varteen saati soratieverkostolle? Sieltä on bensankin myynti loppunut jo ajat sitten.