Kirjoittaja Aihe: 7SM aukeamassa ?  (Luettu 2505 kertaa)

Vapiti

  • Viestejä: 37
7SM aukeamassa ?
« : Tammikuu 09, 2018, 12:25:25 ip »
Amerikan palstalta poimittua:
Hi,

Beard, the developer of the Guzzidiag software, has managed to overcome the cryptographic hurdles and establish communication between his software and the 7SM.

The development was done with a 7SM from an Aprilia motorcycle. As there seem to be a few HW version of the 7SM around, he's now looking for testers to validate the access to the Guzzi versions. If you have the standard KKL adapter and cable to connect to the ECU, kindly contact Beard directly.

guzzidiag@gmail.com

Thanks and cheers
Meinolf

Ohessa koko keskustelu: http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=94069.0

Oma C14T on siten talvisäilötty, ettei pysty avustamaan, vaan keskustelussa onneksi jo muutama on ilmoittautunut.


motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: 7SM aukeamassa ?
« Vastaus #1 : Tammikuu 09, 2018, 13:53:27 ip »
Lainaus
Oma C14T on siten talvisäilötty, ettei pysty avustamaan, vaan keskustelussa onneksi jo muutama on ilmoittautunut.

Mulla on hieman samanlainen tilanne. Kysytty kyllä on. Pyörä on saatavissa esille mutta osat hieman hajasijoitettu näin talvikautena. Esimerkiksi pakoputkisto on purettu muutossarjan tilausta odotellessa. Muutoin olen ollut näissä aktiivinen. Ilman äänenvaimentimia ei auta käynnistellä. Lambda-tieto ei ole ajan tasalla silloin.

Kunhan saan pakoputkiston kuntoon niin senkin suhteen voi olla säädettävää. Takuu kun on menossa kohta umpeen niin sen jälkeen on muutenkin vapaat kädet toimia.

GuzziDiag on toiminut normaalisti jo ainakin syksystä 2016 asti koska olen sitä menestyksellisesti käyttänyt. Nyt siis on Readerin ja Writerin vuoro sekä "tulkkitiedosto" XDF:n koodaus menossa jota tarvitaan tiedostojen avaamiseen ihmisen ymmärtämässä muodossa.

Vikakoodien luku ja nollaus on jo arkipäivää. Siihen ei edes tarvita ihmeempää tietokoneosaamista. Noudattaa vain suomenkielisen ohjelman ohjeita. Toimintotestaus oli, kun viimeksi kokeilin alkukesästä, kovin suppea. Ehkäpä sekin kehittyy. Myös kaasuvaijerien vaihdon ohjelmointi onnistui kun vaihdoin ohjaustangon ja tuli uudet, pidemmät vaijerit: http://www.motomatti.fi/2016/10/california-1400-ohjaustangon-vaihto_17.html
Koko juttua ei tavitse lukea vaan se kohta jossa on erilainen kirjasinkoko.