Pyörä keskituelle. Tulpat pois. Poista ennen avaamista mahdollinen hiekka ym törky pois tulppien ympäriltä. Iso vaihde päälle niin on helppo pyöritellä takapyörästä.
Suosittelen noudattamaan muutoin huoltokirjan ja/tai korjaamokirjan ohjeita. Säätö suoritetaan kun moottori on kylmä ja kulloinenkin venttiilikoneisto ns. "vaihdossa" eli mäntä on yläkuolokohdassa säädettävässä sylinterissä ja molempien venttiilien välys on havaittavissa. Silloin ei pidä säätää kun toinen venttiili on jossain muussa asennossa kuin täysin kiinni. Välysmitan tulee liukua nahkeasti välyksessä. Homma on muutaman minuutin juttu. Hanki uudet tiivisteet valmiiksi.
Lisäänpä vielä: S = vasen, D = oikea. Huomioit että merkit ovat kyseisissä kohdissa joka kierroksella mutta vain joka toisella niillä on merkityksensä mikäli katselet niitä vauhtipyörältä.
Ohjeita löytyy esimerkiksi tästä:
http://www.guzzitek.org/gb/accueil_gb.htm