Se holkin prikka ja jousi pelaavat yhteen. Siellä on myös lukkorengas. Asennus siten että että jousi on kolossaan, painaa sitä pyöreää prikkaa joka painaa lukkorengasta joka taas on holkissa kiinni eli holkki painaa perävaihteen pinionakselissa olevaa uraholkkia kohti. Jousi painaa myös kardaaniakselia kohti vaihdelaatikkoa. Muutoin syntyy välystä ja kulumista kovasti.
Osat ja urat pitää olla asennettaessa täysin ruosteettomat ja puhtaat sekä voideltu sitkostetulla vaseliinilla.
Laakeritapit asennetaan ohjeen mukaan. Oikealla puolella on välyslevy laakerin ja akselitapin olakkeen välissä. Ne pitää olla ruosteettomia ja puhtaita ja voideltu kauttaaltaan ohuelti vaseliinilla. Olisi hyvä jos haarukka olisi keskellä siten että ristikkonivel pyörii keskellä pesäänsä. Haarukan kiinnitys sivuun aiheuttaa muun muassa etu- ja takapyörän linjaukseen virheen.
Akselitapit kierretään kiinni laakereiden sisäkehiin välyksettömästi mutta ei kiristetä yhtään enempää. Nämä kuulalaakerit eivät siedä sivuttaisvoimia kovin paljoa.
Kuulalaakerit pitää olla herkästi pyöriviä ja välyksettömiä. Ovat halpoja ja saatavissa laakerikaupoista jos epäilee niiden kuntoa. Irrottamiseen tarvitsee expansiivisen massaulosvetäjän. Paikalleen laakerit menevät suoraan painamalla. Käsivoimat eivät siihen tosin riitä.
Ristikkoa käännellessä ei saa tuntua välystä eikä nyintää tai muuten "karheita" kohtia. Myös ristikkoja, mutta ei ristikon haarukkoja, on myynnissä laakeriliikkeissä. Asentaminen on tarkahkoa hommaa mutta ei mitenkään ylivoimaista. Kunhan ei "kaada" yhtään laakerineulaa kupin pohjalle. Vanhasta ristikosta voi pullauttaa yhden laakerikupin ulos, täyttää sen vaseliinilla ja painaa takaisin. Lisätty vaseliini menee ristikon kanavia myöden muihin kuppeihin ja vanha moska pursuu ulos. Ihan asentajan perushommaa.
Liitteenä räjäytyskuva josta selviää asennusjärjestys.