Kirjoittaja Aihe: Tuulisuoja Nevadaan  (Luettu 7437 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #15 : Huhtikuu 06, 2017, 13:17:12 ip »
Lainaus
Titaniumin kuski
Tuo Titaniumin kate taitaa olla saman oloinen kuin V11 malleissa, ja sopivan pieni.  Ainakin minulla se on just hyvä, ei ole tarvinnut katteiden kanssa enää saikata.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2017, 22:11:26 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #16 : Huhtikuu 06, 2017, 13:24:07 ip »
Kyllä joo, sellaisenaan paras.
Titaniumin kuski

Hajakenttä

  • Viestejä: 956
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #17 : Huhtikuu 07, 2017, 12:37:01 ip »
Kypärällä on enemmän merkitystä kuin pleksillä. Pitää olla sopivan tiukka kokokypärä. Jos on vähänkään väljä tuntuu koko ajan kuin potta lähtisi päästä lentoon. Mieluummin saa vähän puristaa kuin olla väljä. Varsinkin uusi potta aina vähän toppauksistaan tekeytyy käytössä. Umpikypärällä on melu vähäisempää ilman pleksiä, ainakin käyttämälläni Arai Chaserilla. Se on tarpeeksi virtaviivainen ja sileä. En koe tarvitsevani korvatulppiakaan ja mustasukkaisen tarkoin jatkuvasti tutkittu kuulo on ihan kunnossa.

Kuten joku jo edellä kertoikin, ilmanpaineen tuki helpottaa ajoasennon suhteen niin, että selkä ei joudu koville. Voi nojata sitä ilmaa vasten. Jos pleksin aiheuttama pyörre remputtaa kuljettajaa, täytyy lihaksilla pitää ajoasentoa ryhdissä ja se on työlästä ja selkä ja niska tulevat kipeiksi.

Ja jos on avopotta se ei suojaa hyönteisiltä, lialta eikä tapaturmilta. Jos viime tapaturmassani ei olisi ollut umpikypärä, nyt olisi uudelleen rakennetut/rakennettavat leuka, hampaat ja nenä.
Sentire la forza!
Terv: Timo

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #18 : Huhtikuu 07, 2017, 17:22:34 ip »
Kypärällä on enemmän merkitystä kuin pleksillä. Pitää olla sopivan tiukka kokokypärä.
<snip>
Ja jos on avopotta se ei suojaa hyönteisiltä, lialta eikä tapaturmilta.
<snip>

Pitäisiköhän sitten kokeilla kokokypärää... se on silmälasien kanssa hankala. Ja tähän saakka olen pärjännyt avokypärillä, joissa on visiiri, joka suojaa tuulelta, hyönteisiltä ja lialta.  :)

Peurakolarissa suojasi myös tapaturmalta, vain pienenpieni naarmu tuli kypärän niskapuolelle. En aio kokeilla uudestaan.
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #19 : Huhtikuu 07, 2017, 18:17:03 ip »
Kypäröissä on erilaisia välimuotoja avo- ja umpikypärän väliltä. Silmälasien kanssa pelaavalle saattaisi toimia kypärä jossa leukaosa nousee visiirin kanssa ylös. Tosin pelkkää visiiriäkin voi aukoa.

Itse ajelen muovikypärällä jossa on vastaavat mekanismit kuin umpikypärässä. Muun muassa kypärän kuoren sisältä laskeutuva tumma visiiri. Normaalisti käytän kuin avokypärää mutta pitkälle reissulle laitan leukasuojan paikalleen lähinnä lämpimyyssyistä. Avomalli aiheuttaa vetoa leuan tienoille kovassa vauhdissa ja sekoittaa parran pahasti. Mutta on silti miellyttävämpi kuin umpipotta.

Rouva ajaa silmälasien kanssa ja käyttää umpimallista kypärää. Onhan siinä vähän säätöä kun pukemisen jälkeen pitää visiirin aukosta klaseja pujotella. Sama tauolla mutta toisin päin. Ei ole valitellut.

Monissa umpikypäröissä on on kanava silmälasien sangoille. Jotkut käyttävät piilolinssejä mutta se ei liene ainoa ratkaisu.

Opa

  • Viestejä: 66
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #20 : Huhtikuu 07, 2017, 18:39:17 ip »
Itsellä käytössä avattava Nolan n104 sekä silmälasit. Ei ole mitään ongelmaa rillien kanssa.

Kypärässä on sankojen kohdalta poistettavissa olevat pehmustepalat ja kypärä on hyväksytty myös avokäyttöön (mahdollisuus lukita auki-asentoon). Saa myös integroidun bluetooth-systeemin

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #21 : Huhtikuu 08, 2017, 08:04:38 ap »
Itse en tarvitse vielä laseja ajaessa, töissä kyllä, mutta aurinkolaseja pidän ajaessa. Avokypärällä suorita suurimman osan ajoista. Vaikka potassa on kanavat sangoille, tahtoo monissa olla vähän tilaa korvan takana niille sangan päille. Joistain laseista on pitänyt viilata sankojen päitä matalammaksi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

r_hu

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 3
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #22 : Huhtikuu 10, 2017, 09:15:15 ap »
hei

Minulle on varastossa edellisen pyörän (Nevada 1999) alkuperäinen pleksi. Korkea malli / savunvärinen.
Ostettavissa sopuhintaan jos kiinnostaa ... Jyväskylä

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #23 : Huhtikuu 11, 2017, 20:40:34 ip »
Kiitoksia, kyllä kiinnostaa. Palataan asiaan pääsiäisen jälkeen...

T,
Jukka

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #24 : Huhtikuu 18, 2017, 13:20:11 ip »
Onko tietoa sopiiko / ja millaisin toimenpitein -99:n alkuperäinen pleksi -12 vuosimallin Nevadaan?

T,
Jukka

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #25 : Huhtikuu 18, 2017, 13:47:43 ip »
Jos se tulee kolmioihin kiinni, kuten isoissa, niin ehkä ei. On eri keula ainakin. Jos ohjaustankoon, niin varmaan helpommin mennee.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Tuulisuoja Nevadaan
« Vastaus #26 : Huhtikuu 18, 2017, 15:43:27 ip »
Lainaus
Onko tietoa sopiiko / ja millaisin toimenpitein -99:n alkuperäinen pleksi -12 vuosimallin Nevadaan?
Valitettavasti ei.





Kovin on eroa kiinnikkeissä, kuten TT arvelikin.

T,
Jukka