Olisiko "maalauskiellon" taustalla se, että kypärän valmistaja ei voi ottaa vastuuta "väärin" käsitellyn kypärän kestävyydestä.
Jos kypärässä on esim. 3v takuu, kantaako valmistaja tämän jälkeen jotain vastuuta?
Olen aina ollut siinä luulossa, että kypärän käyttö on aina käyttäjän vastuulla 100 % ja kypärän valmistajan vastuu päättyy välittömästi sen jälkeen, jos/kun jokin laatutesti on tehty …. no kai se vastuu vielä kaupan hyllylle saakka kestää, jos se siellä pakkauksessa itsestään hajoaa.
Joskus onnettomuuksissa kypärä on mennyt palasiksi, mutta koskaan en ole kuullut kypärän valmistajaa syytetyn.
Mikä on kypäränvalmistajan vastuu, tietääkö joku?
Mikä on kypärän takuu ja mikä on virhevastuu takuuajan jälkeen?
Esim.
”
Takuu kattaa valmistusvirheet”?
” Sweep tuotetakuu EI ole voimassa mikäli:
1) Tuote on rikkoontunut onnettomuustilanteessa.”