Niitä punaisia tiivisteitä olen käyttänyt joissa on myös eräänlainen "kierre" tiivisteen huulessa. Olen käsityksessä että se on tarpeellinen.
https://www.stein-dinse.biz/product_info.php?products_id=1491Olen toki laittanut ihan tavallisen huulitiivisteen paikallisesta laakerikaupasta hankittuna ilman kierrettä ja oli musta väriltään. Oli olevinaan kiire ajamaan ja "aitoa" olisi pitänyt odottaa viikon verran. Musta, kierteetön, ei pitänyt. Vaihtamiseen kun menee muutama tunti niin olen tullut siihen tulokseen että tähän osaan kannattaa hieman satsata. Tiivistekaupan väki oli kyllä eri mieltä.
Vaihtamisesta: edellinen huulitiiviste on todennäköisesti kuluttanut pienen uran kampiakselin kaulalle. Se pitää hioa piiloon eli tarjota kampiakseliin kevyt hionta noin 1000 grainin hiomanauhalla ns. ristiin hioen tiivisteen alueelta. Toimenpidettä helpottaa huomattavasti kun irrottaa takalaakerin toimenpiteen ajaksi. Takalaakeripesän irrotukseen tarvitaan erikoistyökalu.
Jos kampiakseliin on kulunut syvempi ura tiivisteen huulen kohdalle voi tiivisteen asentaa hieman eri kohtaan eli enemmän tai vähemmän syvälle. Mutta aina ehdottomasti kohtisuoraan kampiakseliin nähden.
Asennusta varten pitäisi olla asennustyökalu että tiiviste asettuu suoraan eikä vaurioidu asennuksessa. Tiiviste ei "pysähdy" mihinkään asennettaessa. Ei siis ole vastapintaa mitä vasten tiiviste asentuisi. Tiiviste voi siis mennä liian syvään.
http://www.motomatti.fi/2017/07/centauro-v10-kampiakselin-takapaan.htmlPaperitiivisteen vahvuutta en ole sen kummemmin miettinyt kunhan on vähintään samanpaksuinen kuin alkuperäinenkin. Vaikuttaa kampiakselin päittäisvälykseen.
Laakerilaipan kaksi alinta pulttia johtaa öljytilaan. Niiden kierteisiin pitää laittaa hieman tiivisteliimaa, tms. ettei öljy pakene pulttien kierteitä myöden kytkintilaan.
(Korjasin ajatusvirheeni, pari lisäystä ja kirjoitusvirheet vek.)