Nykyään käytetään yleisesti vaimennuksessa ääntä absorpoivaa menetelmää. Aiemmin pelkästään kammiovaimennusta
Tämän kesän ajot ovat jääneet vähille, mutta ne ovat kertyneet kolmella eri absorptiovaimentimella:
Akrapovic, titaani, pituus 54 cm (Aprilia, V2, 1000 ccm)
Bos, hiilikuitu, pituus 35,5 cm (Guzzi, V2, 1100 ccm)
Mistral, hiilikuitu, pituus 42,5 cm (sama Guzzi)
Mielenkiintoista... omaan korvaan sopii ehdottomasti parhaiten pitkä ja avoin absorptiovaimennin. Täydellinen vastakohta heikolle paukkuvalle vaimennukselle. Jymisee, ei pauku. Pituus korreloi suoraan sen kanssa, minkälainen ääni kuuluu kun läppiä avaa enemmän. Pienellä avauksella kaikki toimivat hyvin. Lyhin "avoimella" dB killerillä metelöi enemmän kun pisin ilman killereitä. Mitä lyhempi, sen enemmän "papattaa" kun kaikki on asennossa "auki". Mistraliin kun laittaa mukana tulleet killerit (e -hyväksytty malliin V11) niin johan...tuollaista en ollut ennen kuullutkaan. Ei kuulu kun kytkimen kalkatus ja venttiilikoneiston napsutus...