Kirjoittaja Aihe: 650 tt  (Luettu 4484 kertaa)

v65 tt

  • Viestejä: 35
650 tt
« : Heinäkuu 11, 2016, 23:13:01 ip »
Nyt olen ihan pihalla tästä tt mallista.Eli 650tt vm.85.Olen vertaillut netissä tavalliseen v65.seen niin olenko oikeassa että vaihdevälitys olisi eri.Mielestäni tt.n huippunopeus on pienempi.Etuhaarukka on mielestäni eri kulmassa.Mulla on omassani yläkolmio isompi kuin alakolmio elikkä pumput pystymmässä.Sit takajarru kun mulla se on vasemmalla puolella kun taas kuvissa v65.ssa se on oikealla puolella missä on kardaanikin. Sit ne pinnavanteet.En löytänyt kuvaa tavallisesta v65.sta misssä olisi pinnavanteet.
Olisiko jollain tietoa mikä näiden kahden mallin todellinen eroavaisuus oikein on.Eniten kiinnostaa tuo etuhaarukan asento.Alkuperäiset pumput on tosi pitkät ja pyörän akseli pumppujen etupuolella eikä alapuolella niin kuin muissa.Nyt kun laitoin sellaisen etuhaarukan missä akseli on alapuolella niin muuttuiko akseliväli.
Apua.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: 650 tt
« Vastaus #1 : Heinäkuu 12, 2016, 01:06:30 ap »
En ole tarkemmin tutustunut 650 Tutto Terranoon mutta sitä seurannut NTX on tuttu.
Ratkaisut lienevät pitkälti samoja.
Kyllä maantiemallissa on pidempi välitys, ero on vaihteiston ensiövedossa. Takapyörä
 ja jarrujärjestely on myös erilainen kuten svingikin.
NTX:n etuteleskoopissa on aika erikoinen järjestely, kun siihen on pitänyt tehdä melko suuri
negatiivinen rake. Teleskooppi on pystymmässä kuin emäputki rungossa. Maantiemallissa
teleskoopin ja emäputken kulma on sama. Ero on  tehty koneistamalla teleskoopin ohjaus-
kolmioihin teleskooppiputkien reiät "vinoon". Olisiko TT:ssä samoin?
Pinnapyöriä taitaa  löytyä vakiona vain customeista Florida ja Nevada sekä uudemmista
V7 malleista. Ja tietysti maastomalleista.

 Kaikki osat eivät ole samanlaisia kaikissa malleissa mutta
aika hyvin sovellettavissa. Jos etupäätä haluaa matalammalle, pitäisi myös ohjauskolmiot vaihtaa.
Muuten ohjausgeometria ei välttämättä toimi ja ajettavuudessa on todennäköisesti vakavia ongelmia.
Voi olla jopa vaarallinen jos teleskooppi on lyhyempi ja kolmioissa on se negatiivinen rake.
Sohc van Helmi.

v65 tt

  • Viestejä: 35
Vs: 650 tt
« Vastaus #2 : Heinäkuu 15, 2016, 22:05:24 ip »
No nyt on peräöljyt vaihdettu ja moottoriöljyt.Huomenna ajattelin lähtee Porin Jazzeihin.Katotaan kuin käy.Olen aina käyttänyt kaikissa pyörissä X1R.ää.
En ole huomannut että siitä olisi ikinä ollut haittaakaan joten löin sitä guzzin perään,moottoriin ja laatikkoon.Katotaan kuin käy.

v65 tt

  • Viestejä: 35
Vs: 650 tt
« Vastaus #3 : Heinäkuu 17, 2016, 20:51:06 ip »
En sitten ehtinyt Porin jazzeihin.Tänään parisataa kilsaa ja kaikki OK.Hämeen härkätietä kotiin vähän koittelin nopeuksia ja kulkee kyllä tosi kivasti.Härkätien mutkat taittu loistavasti.Mieletön laite.Jos pääsisi silloin 12.8 Alastarolle oikein koittamaan.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 650 tt
« Vastaus #4 : Heinäkuu 17, 2016, 21:02:30 ip »
Ajelin myös Härkätietä tänään Porras-nimisestä kylästä mutta vain Riihimäki - Urjala tielle asti. Mutkaa ja nyppylää ja erinomainen päällyste. Vahinko että oli niin sateista että jäi Teuron vanhojen koneiden kylätapahtuma poikkeamatta.

Lisäksi muitakin Guzzisteja oli lauantaina liikkeellä kyseisillä pikkuteillä Tampereen ja Räyskälän välillä. Sunnuntaina näkyi vain tavanomaisia pyöriä liikenteessä.

Hämeenlinna - Akaa - Forssa kolmiossa on aika paljon mukavia ja oikaisevia pikkuteitä kuten Pirttikoskentie. Tosin pitkiä metsävälejä hirvivaroituksin.

v65 tt

  • Viestejä: 35
Vs: 650 tt
« Vastaus #5 : Heinäkuu 17, 2016, 21:18:47 ip »
Niin ja sit on tämä taikayöntie joka on tullut joskus ajettua Lohjalta asti Huittisiin.En tiedä missä kunnossa nykyään on mutta veikkaisin että aika huonossa niinkuin muutkin kivat tiet.Pitäisi lähteä ensi viikolla itäsuomeen Lappeenrannan suuntaan mut Guzzi ei oikein ole matkapyörä (huomasin tänään) joten lähden Yamahalla.
Siellä sitten on tosi hienot tiet.Täytyisköhän tämä keskustelu siirtää pois tekniikkapalstalta.

v65 tt

  • Viestejä: 35
Vs: 650 tt
« Vastaus #6 : Heinäkuu 17, 2016, 21:21:28 ip »
Meinasin täräyttää Tampereen kautta nääs jos kävis Heinolla.