Kirjoittaja Aihe: Uutta tekniikkaa vanhaan laitteeseen  (Luettu 3085 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Uutta tekniikkaa vanhaan laitteeseen
« : Kesäkuu 08, 2016, 20:34:44 ip »
Laitoin hajonneen kierroslukumittain tilalle monitoimimittarin. Ei mennyt ihan ohjeen mukaan mutta toimimaan alkoi. Kunhan Palanto perehtyy vanhaan kiekkamittariin ja antaa tuomion niin tiedän vaihdanko sen takaisin jos tulee kuntoon vai olenko jo fiksautunut moninäytön käyttöön. Ainoa haitta toistaiseksi että mittari on kovin pieni. Miksi ne tehdään noin pieniksi?
http://www.motomatti.fi/2016/06/california-adamant-uusi-monitoimimittari.html

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uutta tekniikkaa vanhaan laitteeseen
« Vastaus #1 : Kesäkuu 08, 2016, 22:59:07 ip »
Omaan pikkulohkoon asensin Acewellin tuotteen joitain vuosia sitten. Siinä oli hieman askaretta, kun öljynpaineenvalolle piti kääntää anturin toiminta toisin päin releellä, sytytys kun oli kärjillä, oli kierrossignaalin saaminen ulos työn takana jne. Lisäksi halusin jättää johtosarjan ehjäksi, niin piti etsiä välikoon abikoja. No, tulipahan tehtyä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2016, 10:18:42 ap kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Uutta tekniikkaa vanhaan laitteeseen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 09, 2016, 08:59:11 ap »
Jätin samoin johtosarjan ehjäksi. Siksi käytin väliliittiminä inhoamiani abikoja. Peittelin liitokset Bilteman liimasukalla. Jos tulee halu pauttaa alkuperäinen ratkaisu ei tarvitse kuin purkaa liimasukat pois ja liittää alkuperäisliittimet mittariin.
Laite tarvitsee kaksi + johdinta: toinen kokoaikainen joka säilyttää muistin (mm. kello) ja toinen joka "herättää" laitteen eli mittari kytkeytyy toimintatilaan kun virta-avaimesta käännetään.
Jatkuvan jännitteen otin nelivilkun johtosarjasta. Sinne tulee koko ajan virta koska nelivilkun pitää toimia silloinkin kun virta ei ole päällä.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Uutta tekniikkaa vanhaan laitteeseen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 09, 2016, 10:01:52 ap »
Tän oon vissiin laittanu ennenkin. Kun valkoisista Veglioista tiedetään, että osia ei enää saa, niin olen koettanut asettaa ajatukset siihen malliin, että tarvittaessa pitää vaihtaa uuteen tekniikkaan. Muutama jenkki on teettänyt Speedhut -firmalla näyttävät mittarit. http://www.speedhut.com/gauges/
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uutta tekniikkaa vanhaan laitteeseen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 09, 2016, 10:19:50 ap »
Vastaavan voi rakennella tarvikkeista. Piuhahommaa on sitä enemmän, mitä vanhempi laite. Uusissa signaali on valmiiksi puhdasta ja hyvin saatavilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Uutta tekniikkaa vanhaan laitteeseen
« Vastaus #5 : Kesäkuu 09, 2016, 11:38:40 ap »
Koska vanhassa zydeemissä oli sähköinen mittari niin päättelin, mutta varma en voinut olla, että signaalijohdosta saan signaalin uuteenkin mittariin. Näin myös kävi vaikka signaali ei ihan sinällään kelvannut vaan piti tehdä mittariin säätöjä. On oletettavaa että yleismallin mittarissa on "kaistaleveyttä" riittävästi ottamaan vastaa erilaisia signaaleja. Tässäkin mittarissa on vaihtoehto siitä onko siganaali negatiivinen (puolan maattonavalta) vai positiivinen (puolan plusnavalta tai mistä tahansa muualta sytkäsysteemistä tai digitaalisesta systeemistä jopa asentoanturin johdosta. Sitä en asennusta suosittele. Kyse on ns. hituvirtalaitteesta joka on herkkä ulkoisille häiriöille.

Guzzissa välttämättä ei kierroslukutiedolla tee mitään mutta mittarin muut ominaisuudet tukivat hankintaa. Öljyn lämpö, ilman (tai minkä tahansa muun) lämpö, kello, käytetty maksimikierrosluku ja jotain muutakin.