Kirjoittaja Aihe: Pikkulohkon perän kasaus  (Luettu 2101 kertaa)

KUR

  • Viestejä: 3
Pikkulohkon perän kasaus
« : Joulukuu 27, 2015, 11:09:27 ap »
Hyvät ystävät ja kylänmiehet. Mulla ois pieni kysymys koskien peränkasausta. Manuaali näyttää yhtä kappaletta niitä metalli"tiivisteitä" onko ne oikeilta nimiltä simmilevyjä. Hollannin pojat on laittanu kaks ja joka väliin paperitiivisteen. Toisin sanoen pistänkö samaten kasaan ,vai jätänkö toisen metallisen pois? Etelleen hakusassa pikkulohko ja kelekkaa väliin. Yht. tiedot "takaisin" otsikon alla.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Pikkulohkon perän kasaus
« Vastaus #1 : Joulukuu 27, 2015, 11:40:58 ap »
Ihan ensi töiksi tarvitset korjaamokäsikirjan ohjeet siitä miten hammasvälys laitetaan kohdalleen. Shimmejä on myös pienen vetopyörän akselilla hammaspyörän ja kartiorullalaakerin välissä sekä kartiolaakereiden välissä.

Ensin laitetaan kartiolaakereiden välys kohdalleen. Sen jälkeen edetään ohjekirjan ja väripastan avulla säätäen sekä pienen vetopyörän ja ison vetopyörän shimmejä sovittaen. Pitää huomioida myös ison vetopyörän shimmien väleihin tulevien paperitiivisteiden vahvuus kun paketti on kiristetty.

Tärkeintä on saada hammaskosketus ja kiertovälys oikeiksi väripastan avulla. Hammaspyörät pitää olla tällöin täysin puhtaita öljystä.

Kokoonpano ja purkukertoja voi tulla useita. Joitakin erikoistyökaluja tarvitaan myös.

Jos perä on avattu niin on hyvä vaihtaa myös perän pienempi huulitiiviste. Sekä molemmat laakerit. Laakereiden kunnon voi toki päätellä itsekin.

Pikku-Brevan korjaamokäsikirja on selkeä teos ja siinä kerrotaan riittävän tarkkaan miten mm. perävaihteen osien asennus tehdään. Alkaa sivulta 197.

http://www.guzzitek.org/gb/ma_us_uk/750/Breva750IE_042003_Atel%28GB%29.pdf