Kirjoittaja Aihe: Pyöreäpyttyisen venttiilikoppa kanttipyttyiseen?  (Luettu 2315 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Pyöreäpyttyisen venttiilikoppa kanttipyttyiseen?
« : Syyskuu 08, 2015, 13:02:36 ip »
Itsellä on sekä pyöreä- että kulmikassylinterisiä 2v-moottoreita mutta en ole tullut kokeilleeksi sopiiko venttilikopat ristiin. Noita pyöreäpyttyisen venakoppia kun on useaa tyyliä mistä valita. Monissa, erityisesti rakentelu- ja kisakuvissa, näkyy näin tehdyn. Jos on kokemusta aiheesta niin onko otettava jotain erityisesti huomioon? Mitä tiivistettä tulisi käyttää ja onko ruuvijako yhteneväinen?

Ajatus olisi tehdä 1100 ruiskukoneesta pyöreäpyttyinen hieman "sorvaamalla" jäähdytysripoja.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Pyöreäpyttyisen venttiilikoppa kanttipyttyiseen?
« Vastaus #1 : Syyskuu 08, 2015, 13:07:48 ip »
Ei kai se vaadi kuin pyöreän kopan ja tiivisteen? Pulttijako on kovin saman näköinen. Ja eikös tuota voi kysyä suoraan Leimannin Jannelta, kisakoneessa taisi olla ko. osat kiinni.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Pyöreäpyttyisen venttiilikoppa kanttipyttyiseen?
« Vastaus #2 : Syyskuu 08, 2015, 21:12:51 ip »
Jep, Leiman on yhteen kisakoneeseen laittanut V7Sportin venttiilikopat. Miten ne muut toisennäköiset kopat?
Itse olen kiinnostunut löytämään sellaiset kuin V7:ssa oli kuusikymmentäluvun lopulla.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Pyöreäpyttyisen venttiilikoppa kanttipyttyiseen?
« Vastaus #3 : Syyskuu 08, 2015, 22:31:48 ip »
Tuo alanurkka näyttää vähän siltä, ettei kannessa riitä reuna. Muutaman millin välilevy ja tiivisteet molemmin puolin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.