Isoin omaan käyttööni saatavissa oleva uä-pesuri on 400 litran vetoinen. Haukkaa sähköäkin sen verran että ihan pikkupesuihin sitä ei kannata käyttää. Mutta esimerkiksi ison moottorin (esim V8) osat putsautuvat sillä noin vartin pöristelyn tuloksena. Sellaisissa kohteissa sitä kannattaa käyttää.
Tämä olisi motoristin tarpeisiin ihanteellinen:
https://www.rautajatti.fi/p586-hbm-25-litran-ultraaanipesukone-fi.htmlTosin ei sinne Guzzin koneen lohko mahtune mutta kaikki muut osat kokolailla.
Uä-pesuria tedän käytetyn väärin. Tyypillinen virhe on laittaa osa koneeseen ilman koria. Se rikkoo äänilähteet koska värähtely palautuu takaisin äänilähteeseen. Toinen virhe, johtuen virheellisestä uskomuksesta laitteen pätevyyteen, on laittaa osakokonaisuus, esimerkiksi kaasutin, kokonaisena pesuriin. Ulkopinta tulee puhtaaksi mutta ääni ei tunkeudu sisäpuolelle metallin läpi niin että siellä tapahtuisi myös kavitaatiota. Toiseksi mahdollinen irronnut lika ei pääse kanavista pois. Aina niin pieniksi osiksi kuin mahdollista.
Ruoste irtoaa vain osittain, kumimaiset aineet eivät juurikaan irtoa. Esimerkiksi bitumi. Riippuu tietysti pesuaineesta. Valitettavasti palavia ohenteita ei saa uä-pesimessä käyttää niiden voimakkaan haihtumisen vuoksi. Joskus joutuu tekemään mekaanista jälkipuhdistusta varsinaisen pesun jälkeen.