Kirjoittaja Aihe: Jarruletkut  (Luettu 10035 kertaa)

Tommy

  • Viestejä: 29
Jarruletkut
« Vastaus #15 : Lokakuu 05, 2006, 03:50:16 ap »
Lainaus käyttäjältä: herrapii
samaa  olen tekemässä 06 Caliin. miten sinulla riittääkö etujarrusylinterin voima kunnon jarrutukseen vai pitääkö sitä vaihtaa isompaan.

 

Mä jätän ne integraalijarrut toimintaan, en tee muutoksia. Olisin varmaan joutunut vaihtamaan etujarrusylinterin, jos molemmat etulevyt sillä olisi pitänyt hoitaa.

Tommy

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Jarruletkut
« Vastaus #16 : Lokakuu 07, 2006, 09:33:29 ap »
Moi. Omassa Lempparissani ei ole ollut integralijarrua vuosikausiin. Teräspunosletkutkin on.  Alkuperäinen pääsylinteri riittää hyvin molemmille etulevyille. Edellytyksenä on että järjestelmässä ei ole yhtään ilmaa, Ei todellakaan ilmaannu helposti! Lisäksi ainakin ennenmuinoin  niihin Brembon satuloihin oli tarjolla kahdenlaisia tiivisteitä. Ero oli siinä että ne toiset pitävät jarrupalan likempänä laikkaa. Lisäksi siihen pääsylinteriin kannatta asentaa korjaussarja. Jos pääsylinterin tiivisteet ovat kuluneita, tulee järjestelmään jatkuvati ilmaa, näin ainakin omassa pyörässäni. Orginaalit jarrupalat, valuraudalle tarkoitetut, tuntuvat myös toimivan paremmin kuin tarvikkeet. Tarvikkeet lienevät sopivampia rosterilaikoille. Ja vaihtakaa jarrunesteet ainakin joskus.
Sohc van Helmi.