Kirjoittaja Aihe: Mistä kevyempi kytkin?  (Luettu 4999 kertaa)

Janne K

  • Viestejä: 154
Mistä kevyempi kytkin?
« : Elokuu 31, 2006, 11:26:35 ap »
Jos rahat riittää, tekisi mieli laittaa Le Mans IV:hen kevyempi kytkin/vauhtipyörä. Mistähän sellaista kannattaisi alkaa metsästämään? Ilmeisesti ns. RAM-kytkin ja uudempien Guzzien kytkimet olisivat parempia vaihtoehtoja kuin orggisvauhtipyörylän kevennys?

Marko

  • Viestejä: 612
Mistä kevyempi kytkin?
« Vastaus #1 : Elokuu 31, 2006, 12:40:08 ip »
..no, katso taas sieltä dinsen luettelosta.. :-)

luulisi, että Piikiöstäkin voisi saada jotain apuja.

/edit: mikä on ram-kytkin?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2006, 12:42:00 ip kirjoittanut Marko »

  • Vieras
Mistä kevyempi kytkin?
« Vastaus #2 : Elokuu 31, 2006, 13:01:35 ip »
Janne,

Tässä kuvassa http://www.kolumbus.fi/koivupiha/Juha%20pics/lminparts.JPG
siinä etuvasemmalla alakulmassa näkyy startin kevennetty hammaskehä (tehty originaalista koneistamalla siihen ne kevennysaukot) ja vieressä on Stein Dinsen Ergal-alumiininen vauhtipyörä. Siihen vauhtipyörään käy sisään normaali kaksilevyinen Guzzin kytkin. Tuo vauhtipyörä painaa muistaakseni n. 1300 gr ja on aika näpsä.

- JuhaV

Janne K

  • Viestejä: 154
Mistä kevyempi kytkin?
« Vastaus #3 : Elokuu 31, 2006, 13:41:43 ip »
RAM-kytkin on joku yksilevyinen kytkin, jonka pitäisi kai kestää enemmän vääntöä kuin Guzzin vakiokytkinten. Ainakin Luoman Jussin webbisivuilla sanotaan jotain että kytkin: RAM Engineering... Ehkä MotoMatti osaa valaista asiaa. Google ei antanut minulle mitään valoa tässä asiassa.

Janne K

  • Viestejä: 154
Mistä kevyempi kytkin?
« Vastaus #4 : Syyskuu 01, 2006, 10:52:49 ap »
Vielä tarkemmin tuosta R.A.M. kytkimestä vastaten (laiskana ajattelin, että joku tietäis, mutta taitaa käydä taas toiste päin).

R.A.M. Engineering on Mandellossa toimiva firma, jonka kytkimiä on käytetty vuodesta 2001 lähtien tehdasasenteisina ainakin Rosso Mandello, Scura ja Tenni malleissa (vuoden 2004 Guzziologyn mukaan).

R.A.M-kytkimet käyvät myös mihin tahansa muuhun isolohko-Guzziin. Painoero on luokkaa R.A.M. = 4kg, originaali vanhan Guzzin kytkin-huimapyörä 8kg.

Lisää juttua:

http://plasterbath.chem.uiowa.edu/RamCutchDocs.pdf

Jenkkilästä näkyy saavan 500 dollarilla: http://www.mgcycle.com/clutch.html

 

Aapo

  • Viestejä: 716
Mistä kevyempi kytkin?
« Vastaus #5 : Syyskuu 04, 2006, 02:55:18 ap »
Ostimme 6-7 vuotta sitten kolme kappaletta yksilevyisiä kytkimiä Moto Spezialista kahteen LM neloseen ja yhteen LM kolmoseen. Hyvin ovat pelittäneet, vaikka esim mun konessa pitäisi olla n. 100Nm vääntöä.

Katsopa tuolta:

www.moto-spezial.de

Valikosta Stichwortverzeichnis, Kupplung

Kyseinen kytkin on alumiinirunkoinen ja painaa n. puolet alkuperäisestä. Kone ottaa aika hätäisesti kierroksia paikallaan.