Kirjoittaja Aihe: V7 kokemuksia?  (Luettu 50902 kertaa)

Kaijus

  • Viestejä: 793
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #90 : Toukokuu 28, 2015, 23:23:05 ip »
Onneksi olkoon. Taisit ihan oikella tavalla keltuaiseen tutustua - 5 tuntia on hyvä aika nauttia siitä, että Tampereelta pääsee lopulta Turkuun ;-)  
Nyt sitten Gruppoon liittymään - onnistuu tuolta kerhon sivujen kautta  http://www.guzziclub.fi/hscms/liittyminen.html .

Tervetuloa joukkoon
Kaijus

Rambe71

  • Viestejä: 34
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #91 : Toukokuu 28, 2015, 23:47:57 ip »
Onnea uudelle pyörälle :D.  Jaa Turkuun? Sittenhän on maan parhaita tietäjiä Piikkiössä palvelujaan tarjoamassa? Ei taida kytkin kalkattaa nykyguzzeissa... Äsken kun kuulin omaa toisen ajamana ilman että itsellä oli tulpat korvissa... oikein hävetti se tuomiopäivän remmakka... Olen lukenut että sutimisen esto lähtee pois päältä kun painaa starttia koneen käydessä... että jos on oikein mujua ja hiekkaa alla, menee niin paremmin. Vissiin on kuitenkin vain osa tehosta tuolloin käytössä?

Niin kuulemma, samassa talossa meinaan asustelee yksi guzzi californian omistaja ja juurikin muutama päivä sitten vinkkasi tuosta Piikkiön Proitaliasta josta en ollut tiennyt mitään. Sutimisen esto lähtee pois nappia 3s painamalla mutta en ole testannu vielä, toistaiseksi pysytelly ihan päällysteellä ja kytkin / vaihteisto toimii vallan pehmeästi, neutraalia saa välillä vähän haeskella kylläkin, muuten toimii kun junan vessa.

Rambe71

  • Viestejä: 34
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #92 : Toukokuu 28, 2015, 23:49:53 ip »
Onneksi olkoon. Taisit ihan oikella tavalla keltuaiseen tutustua - 5 tuntia on hyvä aika nauttia siitä, että Tampereelta pääsee lopulta Turkuun ;-)  
Nyt sitten Gruppoon liittymään - onnistuu tuolta kerhon sivujen kautta  http://www.guzziclub.fi/hscms/liittyminen.html .

Tervetuloa joukkoon
Kaijus

Oolright tarvinneekin laittaa jäsenyys vetämään.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 047
  • Kotirintamamotoristi
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #93 : Toukokuu 29, 2015, 07:33:16 ap »
Onnea uuden perheenjäsenen johdosta!
Tervetuloa lupsakkaan porukkaan.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

ALi

  • Viestejä: 1 039
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #94 : Toukokuu 29, 2015, 10:16:50 ap »
Onnea uuteen harrastukseen, onnittelut uudesta pyörästä ja tervetuloa joukkoon !
... neutraalia saa välillä vähän haeskella kylläkin, muuten toimii kun junan vessa.
Aaa, Guzzi tradizione, ei vika, vaan ominaisuus. Ajan kanssa oppii.
Tällaisia erityispiirteitä ylläpidetään pitkän historian omaavissa legendaarisissa pyörissä. Näin vanhemmat konkarit näkee kokoontumisissa tai vaikka vain liikennevalopysähdyksessä, että on nuori harrastaja, kun naputtaa ykköstä pykälään ja siitä nostaa varovasti vapaalle. Konkari, kun lipuu pysähdykseen hiljaa ja osaa löytää vapaan suoraan alaspäin kakkoselta  ;D  ;D  ;D
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #95 : Toukokuu 29, 2015, 13:40:00 ip »
Runsaasti mutta paljon onnentoivotuksia uuden pyörän johdosta. Hetken aikka täällä foorumissa ja Guzzi-tapaamisissa pyörittyäsi huomaatkin, että et hankkinut pelkkää moottoripyörää... Oletkin saanut ihan uuden elämäntavan. Paljon uusia kavereita ( tai ainakin tuttuja  ;) ), mukavia tapaamisia, rentoa porukkaa ja - ennenkaikkea - hienoja kilometrejä Oikean Moottoripyörän kanssa.
oikeassa moottoripyörässähän on pitkittäinen V-kone ja kardaani.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #96 : Toukokuu 29, 2015, 14:00:41 ip »
Onnittelut täältäkin uudelle pyörä/ kuski yhdistelmälle.
Nähdäänkö keltainen V7 kesätapahtumissa?

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 047
  • Kotirintamamotoristi
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #97 : Toukokuu 30, 2015, 10:14:26 ap »
Uudetkin kulkineet Lahteen näytille 7.6. kello puolenpäivän aikoihin. Kelipuolikin näyttää näillä näkymin olevan kohillaan.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Rambe71

  • Viestejä: 34
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #98 : Kesäkuu 01, 2015, 11:17:37 ap »
Kiitos onnitteluista! vkl tuli jo ajeltua mittariin 600 km kun sattui "vapaa" viikonloppu ja puoliso oli muualla, on se aika mukavaa puuhaa täytyy sanoa, ei paljon duuniasioita tullut mietittyä, härkätietä tuli ajeltua edestakaisin ja pikkuteitä Loppi-Tammela akselilla ja sitten hiukan Turun lähiseutuja. Vilu meinas tulla kun aloittelijan tulee näemmä reippaasti aliarvioitua vaatetuksen tarvetta.

Toinen juttu jonka vaihteistosta tuon neutraalin lisäksi tuossa olen pistäny merkille niin 1->2 ja 2->3 ylöspäin vaihtaessa pitää melkoista klonksahtelua mutta jostain syystä siitä ylöspäin taas ei vaihteisto pidä pahemmin ääntä. Vähän rujon kuulloista meininkiä noilla pienemmillä vaihteilla.

Hiukan alkaa myös tuntua että menin ostamaan liian ison kypärän vaikka täälläkin joku sanoi että osta sit tiukka kypärä (Hommasin schubertin S2 kun oli hyllyssä ja hyllyvalikoimasta kelvollisimman värinen/näköinen V7:n kanssa, avopottaa kun en uskaltanut ostaa), anyways sovituksessa tuntui mukavalta ja ihan napakalta (hihna tosin menee aika kurkkuun joten se saisi olla selkeästi vähän edempänä, muuta ergonomiaan liittyvää moitittavaa en löydä) mutta nyt kun sitä on vähän aikaa pitäny päässä niin tuo napakkuus alkaa hiukan jo kadota joten olis sittenkin varmaan pitäny ottaa pykälää pienempi joka liikkeessä kokeillessa taas tuntui epämiellyttävänkin tiukalta.

Varsinkin eilen kun oli ihan helvetillinen tuuli täällä Turussa ainakin niin satasen vauhdissa ja sopivassa kulmassa vastatuuleen ikäänkuin kypärä imi välillä sisäänsä ilmaa jolloin tuntui että kallon ja kypärän välissä on joku ilmapatja ja koko potta lähtee leijumaan vaikkei se nyt muuten päässä siis mitenkään hölsky jos nyt ei ihan kauheasti puristakaan. Senttikoon mukaan mulle olis pitäny mennä L mutta myyjä oli sitä mieltä että XL olis ihan sopiva koko kun asiasta mitään tietämättömänä valittelin L koon tiukkuutta. XL-koko vielä näyttääkin aika suurelta kun muuten olen tällanen 174 cm pätkä. En sitäkään tajunnut tietty ostohetkellä että noissahan ulkokuorikin kasvaa mitä isompi koko ja schubertissa on vaan kaksi kuorikokoa (XL ja XXL käyttää samaa ja L ja sitä pienemmät taas keskenään samaa kuorta) joten tuo xl on melko "näyttävä" kapistus. No mene ja tiedä mutta vähän tuollainen vesipääefekti tuosta potasta tulee  ;D

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #99 : Kesäkuu 01, 2015, 12:26:30 ip »
Lainaus
vähän aikaa pitäny päässä niin tuo napakkuus alkaa hiukan jo kadota

Ensiapuna laadukas kypärähuppu (Ei mitään Puff-riekaletta) auttaa sekä kypärän päässä pysymistä että pitää kaulan ja tarvitessa naaman alaosankin lämpöisempänä ja ehkäisee ilman virtaamista kypärän päänaukosta sisään. Kypärissä on usein useita ilmakanavia. Tarkoitettu sekä huurteenpoistoon visiiristä että päälaen tuuletukseen. Niiden aukkoja säätelemällä voi löytää sopivat asetukset kulloisellekin säälle.

Kypärähuppu vähentää myös kypärän kulumista ja tahriutumista ja niitä on hyvä olla reissussa pari kappaletta jos sattuu sadepäivä matkalle. Kypärähuppu on paljon helpompi pestä kuin kypärä.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #100 : Kesäkuu 01, 2015, 17:04:21 ip »
<snip>
Kypärähuppu on paljon helpompi pestä kuin kypärä.

Aamen! :D
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #101 : Kesäkuu 01, 2015, 18:30:53 ip »
Ja jos on höylällä ajeltu kalja, niin myös pakollinen väline. Päivän sänki estää tehokkaasti kypärän päähän laittamisen, saati poistamisen ilman lusikkaa. Myös potan sisus pysyy parempana. Avokkaassa en huppua pidä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: V7 kokemuksia?
« Vastaus #102 : Heinäkuu 05, 2015, 00:08:49 ap »
"Kartat tekevät ihmeitä"

Päivitys karttaan 4533V795 niin pyörä muuttuu toiseksi (ellei tämä ole jo Euroopassa käytössä):

"
Micah/AF1 Racing 4.7.2015:
New reflash out for V7 II, end in 795 from 740 root map number.  4533V795 appears to be latest mapping revision. The newer mapping is WAY smoother, better response, all around more pleasant riding. - - I agree that the bike could use a serious bump in power but with the stock "Heron" type heads not gonna happen. The V7 or V7 II is a bike you just enjoy for what it is.  I was talking a customer late yesterday after the test ride pictured above, he asked "is it fast". I told him no, maybe slightly faster than an 883 Sportster but not FAST. He seemed disappointed, turned out he had an 883 Sportster and thought it was pretty damn fast. I showed him the RF and Tuono V4 Factory, explained that those were FAST bikes, just about anything less was simply a matter of perspective. Enjoy for what it is, not what it isn't. I think he is going to buy one!

P.Roper:
Amen to that. Every month or so some wombat will come up with a hare-brained scheme to make a smallblock Guzzi a fire-breathing monster. Either that or they whine about it needing 'More Power'. Unfortunately the laws of physics are a harsh mistress and it isn't going to happen, ever, with this motor. The Smallblocks are essentially a mid-1970's motorbike. If you forget about the engine capacity and just ride it for what it is they are great fun. I really like the Nuovo Smallblocks, especially the new six-speeder. Like the Nuovo Six Speeds in both the 1200 and 1400 models the new smallblock box is light to use and very precise. If there is one thing that they seem to have got right now it's gearboxes. Modern Guzzi boxes are outstanding and stupidly robust. The single throttle body MUIG3 controlled engines are a lot less hassle than the earlier twin TB design and 'Servicing' is so ridiculously easy as to make the bike close to maintenance free. All this and they are still great fun to ride.
"
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 06, 2015, 11:22:41 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.