Moi,
Toivottavasti vika on joku simppeli sähköhäikkä.
Vanhemmissa 16M-tyyppisissä ECU:ssa on semmoinen "ominaisuus" että jos ne saavat ylijännitettä niin sieltä sisältä kosahtaa regulaattoripiiri, joka muuntaa 12 V jännitteen ECU:n käyttämäksi 5 V:ksi. Josko sinulla on tuollainen ECU (IAW16), niin asia on helppo tarkastaa mittaamalla volttimittarilla että kaasunasentoanturille TPS tulee yhteen pinniin 5 V. Tämän 5 V jännitteen syöttää sinne ECU ja jos jännite löytyy TPS:ltä niin ECU:n sisäinen jänniteregulaattori on ehjä. Ellei, niin todennäköinen syyllinen on tuo regulaattori.
Samasta asiasta on hieman täällä :
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4227.0Ja komponenteista ja niiden sijainnista täällä :
https://v2tre.wordpress.com/2012/09/23/fc-z27-9702/Korjausohje englanniksi täällä :
http://www.guzzipower.com/sporticomp-BillD.htmlTuo korjaus ei ole kovin vaikea mutta toivottavasti vika on siltikin muualla ja korjattavissa ilman elektroniikan kolvausta !
Noita regulaattorivikoja ovat aiheuttaneet akun hajoamiset tai latauksen ongelmat jolloin jännite on hetkeksi päässyt nousemaan yli 16 voltin tms.
ECU:n suunnittelu Weber Marellin toimesta ei ole mennyt ihan putkeen ja se on täysin suojaton tuollaista tilannetta vastaan.
T: JuhaV