No, tekemällä selviää mitä tarvitaan..
Omassa Calissa on pidempi kardaaniputki ja otan siitä ensin tukilaakerin irti.
Siinähän ei ole tuota isoa jäykkää lukkorengasta.
Täytyy alustavasti todeta 94000km ajetun kunniaksi että ei mitään välystä tunnu perävaihde purettuna ristikkonivelissä/ muussa, mutta selviää sekin paremmin kun svingi irti ja osat käsissä.
Kardaanin pään vinoratas näyttää hyvältä, osuu kosketus ihan keskellä ja sama perässä, ei oikein mitään kulumaa silmämääräisesti.
Perävaihteessa kaikki vaikuttaa hyvältä, näyttäisi ettei mitään vuotoa ole koskaan ollut (papereiden mukaan ei koskaan irroitettu), ratas pyörään kunnossa ja veseliinissa.
Startin purin ihan tarkistaakseni hiilet ja n 80% jäljellä, hampaat ok, samoin vauhtipyörän (aika kuivat,voitelua) kytkintilassa pikku tihkuöilia, kaikki kunnossa.
Hyvin on kyllä koko taka alapuoli töhnääntynyt pyörässä kun ei koskaan avattu paikkoja..
Tuli mieleen ajatus höyrypesusta jossa pyörä saisi alapuolelta 110C lämpöä ja kaikki valuisi ainakin pääosin, utopiaa?
En sitten tiedä miten sähkölaitteet suhtautuisi, tuskin pahemmin kuin painepesuissa.
Toisaalta kaiken töhnän alta näkyy paljastuvan yleensä hyvä pinta, suojavahaus au naturel.
Lokasuojat oli aika ruosteessa sisäpuolelta, kiitos jonkun välkyn joka huomattuaan korroosion alkaneen on ruiskuttanut kiveniskumassaa suoraan ruosteen päälle.
EV:ssä on ihan liikaa kromattua "suoja" osaa, purkaessa ja takaisin kasaan kun menevät vain tietyssä järjestyksessä saa muistella tosissaan dementian mahdottumuutta Guzzilla.