Kirjoittaja Aihe: X/H putki  (Luettu 9837 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: X/H putki
« Vastaus #15 : Lokakuu 19, 2014, 17:17:52 ip »
En ole penkittänyt ja tuskinpa sitä teenkään, mutta Bellagio on kuin toinen (sportti)pyörä, kun siihen vaihdettiin Mistralin putket ja KN:n ilmansuodin.

Tuskin tarviikaan; motoitalialla oli koeajopyörässä samat romut kiinni ja toimi erinomaisesti. Ei kyllä tarvinnut ohjelman muuttelemista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: X/H putki
« Vastaus #16 : Lokakuu 19, 2014, 19:52:46 ip »
Eikös tuo tarkoita että konehuone ei saisi tarpeeksi ilmaa ja pakovastusta on liikaa?
Jos ilmaa/pakovastuksia muuttamalla saa tehoja, niin kuinka kaukana perusasioista tehtaalta pistää ihmettelemään.
Omassa Calissa on avarat putket ja tukkinutkin niitä hieman hiljaisemmiksi ei tehoon vaikuta mitään ajossa ainakaan et olisin huomannut.
Ymmärrän kyllä että virittää voidaan, mutta ei taida asiat paljon muuttua ihan pakareiden ja ilmansuotimen vaihdolla. Oikeasti?
 

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: X/H putki
« Vastaus #17 : Lokakuu 19, 2014, 20:37:19 ip »
Jos oppikirjan mukaan mennään niin moottorin hengityksen parantaminen (nokka-akselin nosto ja ajoitus sekä venttiilien ja sylinterikennen kanavoinnin koko että puristussuhde) asettaa vaatimuksia imupuolelle sekä pakopuolelle. Toisin päin harvoin pääsee merkittäviin tuloksiin. Useimmiten päinvastoin kun asioita tehdään näkö- tai äänisyistä. Toki tiedetään että tehtaatkin ovat tehneet kompromisseja ja harrastajakin saattaa saada koneesta hieman irti muutakin kuin ääntä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: X/H putki
« Vastaus #18 : Lokakuu 19, 2014, 21:01:29 ip »
Californian vakiot olivat minun käyttöön tukkoiset ja painavat. Ja KYLLÄ, säädön jälkeen huomaa muutoksen ajamalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.