Kirjoittaja Aihe: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset  (Luettu 11968 kertaa)

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #15 : Elokuu 04, 2014, 22:36:31 ip »
Tuosta Fuel-Tek 2400 BC stä sanoivat Eterassa, että ulkopuoli kestää 98% sesti kaikkia kemikaaleja.
Do diin...  
Näinhän siellä sanoivat, mutta letku petti 3 päivän liotuksen jälkeen 75 ajokilometrin kohdalla PRKLe...
Letkun ulkopinta oli aivan pehmennyt ja rypyillä kuin perhostoukan nahka. Irti bensapumpun kaulukselta.
Tienpäällä korjaustoimena revin letkun pintagummin pois, tiukkasin letkukiristimet ja pääsin ajellen määräänpäähäni sekä sieltä takaisin kotiin (=+50km).
Nyt on sitten uudelleen upotuksen- ja paineenkestävä 100%:nen NBR letku hankintalistalla...
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #16 : Elokuu 05, 2014, 15:39:46 ip »
Tuli pieneen mieleen... Venetarvikeliikkeestä letkua, joka on tarkoitettu perätuupparin irtotankin sisään?
En tiedä sitten mitä se maksaa. Yleensä veneliikkeissä kaikki hinnat on periaatteessa samoja kuin vaikkapa rautakaupassa. Pilkku on vain eri kohdassa.  ;)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #17 : Elokuu 05, 2014, 18:22:41 ip »
Piikiöstä lähettivät mulle letkua jonka pitäisi kestää.
En vielä asentanut kun filtterikin vaihtuu vasta seuraavassa huollossa joten ei sikäli omakohtaista kokemusta.
Piikkiön hemmoilla on pitkä Guzzikokemus joten luottamusta on kyllä.
Merivuori 040-5448384
Nurmi 044-3083451
Tuo venetarvikevinkki on hyvä, samoissa nyky liemissä uivat letkut venepuolellakin.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #18 : Elokuu 05, 2014, 19:07:47 ip »
Lainaus
Yleensä veneliikkeissä kaikki hinnat on periaatteessa samoja

Tuttu juttu. Autovaraosastolla vertailuhinta 1, mp-hinta 2, venehinta 5 - 10, pienlentokonehinta 100 - 200. Samasta osasta.
Olkaamme tyytyväisiä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #19 : Elokuu 05, 2014, 19:50:31 ip »
Alkydimaali hinta X,  miranol 2x ja purkissa veneen kuva 5x. Sama on sitten öljyjen kanssa. Kun etikettiin printataan pyörän kuva, voi hintaa pyytää lisää..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #20 : Elokuu 06, 2014, 00:15:38 ap »
Lainaus
Kun etikettiin printataan pyörän kuva, voi hintaa pyytää lisää..
Heititkö Delvac-kortilla?

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #21 : Elokuu 06, 2014, 00:43:44 ap »
Ongelmaan taitaa olla ihan kunnollinen ratkaisu - Motonetistä:
http://motonet.fi/fi/tuote/458135/upotettava-polttoaineletku-o8mm-30-5-cm
Sopivan mittainen pätkä letkua kahdelle pyörälle.
Oman korjaamiseen ja vaikka tien päällä avun tarjoamiseen kohtalotoverille.

Vaihtoehtoisia, ( Etanolille ja paineelliseen upotukseen SEA J30R10 / DIN 73379-3E luokitettuja ), mutta Suomesta hankalasti saatavia ovat: Gates 27093 (tuote nro 4219-05184), NAPA NBH H209 5/16 sekä Racetronix FFT-125.

Voisihan tuota letkua kysyä myös RM-Heinolta ja muistakin MP-liikkeistä, koska foorumien perusteella ongelma ei ole vain Guzzistien, vaan myös BMW, Ducati sekä Triumph kulkineissa kuuluu 'plops' letkuista tankkien sisällä...

p.s. Nyt uudemmalla käyntikerralla Eterassa vanhempi "aasintuntija" kertoi heidän aiemmin myyneen Trelleborgin letkua upotettavaksi, kunnes siinäkin alkoi ilmetä näitä pehmentymis ongelmia. Oli kuulemma lähetetty Ranskaan tehtaallekin tutkittavaksi ilman kunnon vastausta. Olivat epäilleet ettei se ole vain etanolista, vaan "bensiinin" lukuisista muista lisäaineista johtuvaa. Sopivasta letkusta sanoi, ettei heiltä sellaista tällähetkellä löydy.

p.p.s. Vinkiksi niille jotka vielä tappelevat tankin pikaliittimen kanssa (liitekuva), että 10-14mm kiintolenkki väliin ja aukeaa kevyellä taivutuksella.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #22 : Elokuu 06, 2014, 09:07:37 ap »
Lainaus
Kun etikettiin printataan pyörän kuva, voi hintaa pyytää lisää..
Heititkö Delvac-kortilla?

En käytä. Biltema  ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kustimies

  • Viestejä: 62
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #23 : Elokuu 06, 2014, 11:00:19 ap »
Itse vaihdoin suodattimen Grisoon 20 tkm kohdalla ja se oli aivan tukossa.
20 tkm voisi olla aika hyvä vaihtoväli eli joka toisessa huollossa.
Ja Motonetistähän löytyi ainakin Grisoon sopiva suodatin varaosatiskiltä.

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #24 : Elokuu 06, 2014, 13:04:46 ip »

Kun viime kesänä tein luultavasti Suomen ennätyksen tankin sisäpuolen bensaletkun irtoamisessa, eli kolmas kerta, niin tilasin mutkaletkusarjan täältä:     http://www.euromotoelectrics.com/category-s/1308.htm  Se on samaa kuin Bemareissa ja muissa tankin sisäisissä pumpuissa käytettävää letkusarjaa. Letku on samanlaista ja luultavasti samaa materiaalia, kuin se alkuperäinen haitariletku, mikä menee suodattimelta ulos päin. Senkin letkun jouduin korvaamaan toissakesänä kun vahingossa sössin sen puhki pumppua irrottaessani.. ja sen letkun tilalle ostin varaosaliikkeen kautta Gatesin "submersible" letkun pätkän, mitä siis käytetään tankin sisäisesti esim. venemoottoreiden tankeissa. Tästä gatesin letkusta ei ole kahdessa vuodessa liuennut edes tekstejä pois ja se on aivan uuden veroinen. Mistään en ole löytänyt sitä alkuperäistä haitariletkua Gatesin letkun tilalle, mutta ei sitä näytä tarvittavankaan. Tuo gatesin letku ei vaan välttämättä käy siksi mutkaletkuksi, kun letku tuppaa litistymään ja taittumaan kurtulle tuossa 90 asteen mutkassa. En tosin pysty sanomaan, onko sillä merkitystä sitten, kun letkuun tulee paine, voi olla sitten ihan ok.
Epävirallisena Suomen ennätyksen haltijana ja sillä kokemuksella suosittelen mutkaletkuksi ykkösvaihtoehtona Euromotoelectricsiltä mutkaletkusarjaa liittimineen ja kakkosena gatesin uppoasennukseen valmistettua+ huom! Liittimet sellaiset päistään pyöristetyt, etteivät ne leikkaa ajan kanssa letkua! Liittimet ei tarvitse olla bensan seassa rosterisia, näkyy sähkösinkitty tavan halpis liitinkin kestävän uutukaisena vuosia.

Jouko

Kustimies

  • Viestejä: 62
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #25 : Elokuu 06, 2014, 14:08:15 ip »
Kävin Motonetistä hakemassa Gates 4219 - 05184 tyypin letkun seuraavan huollon
suodatinvaihtoa varten. Hyllyyn jäi yksi Espoossa.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #26 : Elokuu 06, 2014, 23:31:33 ip »
Itse vaihdoin suodattimen Grisoon 20 tkm kohdalla ja se oli aivan tukossa.
20 tkm voisi olla aika hyvä vaihtoväli eli joka toisessa huollossa.
Ja Motonetistähän löytyi ainakin Grisoon sopiva suodatin varaosatiskiltä.

Mä vaihdoin sporttiin vasta 80tkm nurkilla. En sutia avannut mutta toimi ok.

edit:
Nyt kun muistelee niin koko pumppu/suti/polttoainemittarihässäkkä vaihdettiin takuuseen 30 hujakoilla. Eli 50tkm oli sillä edellisellä filtterillä takana.

Enstalvena sen suodattimen muutan tankin ulkopuolelle ja hävitän sen "pika"liittimen.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #27 : Elokuu 07, 2014, 11:05:55 ap »
Suodatin on se KL 145 ja Bemarissa sen huoltoväliksi on ilmoitettu 40 tkm, jota olen noutattannut jo noin 25 vuoden ajan ellei muuta ilmoiteta tai ellei hässäkkää joudu muista syistä irrottamaan. Apriliassa ilmoitetaan 20 tkm vaihtoväli ja viimeksi vaihdoin reilusti enneaikojaan kun pumppukin meni uusiksi. Tukkoon ei ole koskaan mennyt itsellä mutta tiedän, että on tukkeutunut, kaverin 1100 RT:ssä. 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Syömishäiriö huonoilla hampailla ? - Eli tulpat ja seokset
« Vastaus #28 : Elokuu 07, 2014, 14:08:23 ip »
Sama suodatin löytyy monella varaosa- ja valmistajan-numerolla.
Guzzi part.no. GU32106060, GU01106090
Aprilia part.no. GU01106090
BMW part.no. 13321460453, 16142325859
Ducati part.no. 42540041B
Cagiva part.no. 800088585, 88585
Triumph 1240850
-----
MANN  MWK44
MAHLE KL145
UFI 3176000  ( 31.760.00 )
Purolator F57123
Sofima S 1760 B
-----
Strategiset mitat (Mahle):
kokonaispituus 105,6mm
suodatinosan pit. 58mm
letkuliitännät 2 x 8mm
suodatinosan halk. 49,6mm
paineen kesto 80 psi / 5 bar
suodatuksen tehokkuus 10 micron

p.s. Tuollaista 10 micronin suodatinta käytetään (yl.diesel)veneissä vedenerotin-suodattimena, joten se saattaa motossakin siitä tukkeutua. Jenkeissä 10µ (norm.30µ) laitetaan vedenerottimeksi myös EFI-engine veneisiin, joissa käytetään E10 bensaa. Vaihtovälisuositus on 50 tuntia.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2014, 16:03:17 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

ALi

  • Viestejä: 1 053
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)