Kerron kuitenkin..

Tänään to 14.04. kävin Tampereella ajelemassa Diavelilla parilla moottoritiellä ja normaalissa kaupunkliikenteessä!
Millanen se oli sitten ajaa?

Koska olen keskenkasvuinen pojanviikari, niin minulle ajoelämys oli liian pliisu - ei haastetta oikeastaan missään mielessä.. apsit, lukkiutumaton takapyörä ja kaikki elektroniikka tekee mutkatieajosta vähemmän mielenkiintoista - jotkut toisaalta varmasti arvostavat pyörän tarjoamia apuja, jolloin voi keskittyä harvempiin asioihin yllättävien tilanteiden suhteen.
Sport-asennossa oli kyllä kiitettävän kiihkeä lähtemään - touring-moody antaa normaaliliikenteeseen ihan riittävästi puhtia, mutta sportilla klaaraa toisaalta myös liikennevaloissa.. kesken matkan en saanut moodeja vaihdettua. Pysähtyminen ei vie paljon aikaa - moodin vaihto ja menoksi.
Kaikin puolin helppo ja kevyt käsitellä - mitoitukseltaan kuin minulle tehty.
Varsinaista virta-avainta ei ole - taskussa oleva "mokkula" mahdollistaa starttaamisen. Näyttö hälyttää, jos mokkula poistuu tietyn matkan päähän - jos mokkula häviää, niin koodilla saa käynnistettyä..
Diavel on ensimmäinen moottoripyörän näköinen Ducati!
Miten se sitten pärjäsi BB1:lle?
Kokenut Ducatikuski ajoi myös BB1:sellä ja naama oli kuin Naantalin aurinko, kun kehui järjetöntä vääntöä, mutta näppärää käsiteltävyyttä..
Jos joku ratakuski ajaisi vertailun vuoksi molemmilla, niin epäilemättä Diavel olisi nopeampi tai ainakin helpompi sähköisten ajonhallintavalmiuksien ansiosta..
Perstuntumalla BB1 kiihtyy samalla lailla 100:sen vauhdista vaihteilla 4-6 (en vertailun vuoksi ajanut tietenkään kummallakaan 230 kovempaa yleisellä moottoritiellä - jos olisin ajanut, niin Diavelissa olisi ilman ohjailu onnistunut niin hyvin, ettei ravistanut kohtuuttomasti kypärää, vaikkei pyörässä ole varsinaista visiiriä), mutta paikalta lähtiessä vaihteilla 1-3 BB1:llä saa olla varovainen ettei nosta etupyörää pään yli. Ducatin rungon pituus ja tietoinen etupään keventymisen estäminen pitää ajokortin pitempään hallussa..
Ducati jälleenmyyjillä on nyt pe-la 15.-16.04. koeajopäivät jonotussysteemillä.
Käykää itse kokemassa nopean ja näppärän pyörän ero Guzzeihin!
Samalla selviää suurin piirtein, miten BB1 liikkuu, koska pidän niitä tasavertaisina! Arvostan entistä enemmän omaani ja olen lopettanut BB1:sen myynnin

Kuten Foorumin yks Griso-kuski totesi Diavelista: SOON NAISTEN PYÖRÄ

No, mikä ettei!
Matala, kevyt, sivistyneen neitimäinen, helppo hallita, mutta tarvittaessa jättää kalikuskit ja muut jätkät potkimaan vauhtia mopoihinsa
