Kirjoittaja Aihe: Tuskin ketään kiinnostaa Diavelin koeajo?  (Luettu 4717 kertaa)

Norgearska

  • Vieras
Tuskin ketään kiinnostaa Diavelin koeajo?
« : Huhtikuu 14, 2011, 19:43:52 ip »
Kerron kuitenkin..  8)

Tänään to 14.04. kävin Tampereella ajelemassa Diavelilla parilla moottoritiellä ja normaalissa kaupunkliikenteessä!

Millanen se oli sitten ajaa?  ???

Koska olen keskenkasvuinen pojanviikari, niin minulle ajoelämys oli liian pliisu - ei haastetta oikeastaan missään mielessä.. apsit, lukkiutumaton takapyörä ja kaikki elektroniikka tekee mutkatieajosta vähemmän mielenkiintoista - jotkut toisaalta varmasti arvostavat pyörän tarjoamia apuja, jolloin voi keskittyä harvempiin asioihin yllättävien tilanteiden suhteen.

Sport-asennossa oli kyllä kiitettävän kiihkeä lähtemään - touring-moody antaa normaaliliikenteeseen ihan riittävästi puhtia, mutta sportilla klaaraa toisaalta myös liikennevaloissa.. kesken matkan en saanut moodeja vaihdettua. Pysähtyminen ei vie paljon aikaa - moodin vaihto ja menoksi.

Kaikin puolin helppo ja kevyt käsitellä - mitoitukseltaan kuin minulle tehty.
Varsinaista virta-avainta ei ole - taskussa oleva "mokkula" mahdollistaa starttaamisen. Näyttö hälyttää, jos mokkula poistuu tietyn matkan päähän - jos mokkula häviää, niin koodilla saa käynnistettyä..
Diavel on ensimmäinen moottoripyörän näköinen Ducati!

Miten se sitten pärjäsi BB1:lle?

Kokenut Ducatikuski ajoi myös BB1:sellä ja naama oli kuin Naantalin aurinko, kun kehui järjetöntä vääntöä, mutta näppärää käsiteltävyyttä..

Jos joku ratakuski ajaisi vertailun vuoksi molemmilla, niin epäilemättä Diavel olisi nopeampi tai ainakin helpompi sähköisten ajonhallintavalmiuksien ansiosta..

Perstuntumalla BB1 kiihtyy samalla lailla 100:sen vauhdista vaihteilla 4-6 (en vertailun vuoksi ajanut tietenkään kummallakaan 230 kovempaa yleisellä moottoritiellä - jos olisin ajanut, niin Diavelissa olisi ilman ohjailu onnistunut niin hyvin, ettei ravistanut kohtuuttomasti kypärää, vaikkei pyörässä ole varsinaista visiiriä), mutta paikalta lähtiessä vaihteilla 1-3 BB1:llä saa olla varovainen ettei nosta etupyörää pään yli. Ducatin rungon pituus ja tietoinen etupään keventymisen estäminen pitää ajokortin pitempään hallussa..

Ducati jälleenmyyjillä on nyt pe-la 15.-16.04. koeajopäivät jonotussysteemillä.
Käykää itse kokemassa nopean ja näppärän pyörän ero Guzzeihin!
Samalla selviää suurin piirtein, miten BB1 liikkuu, koska pidän niitä tasavertaisina! Arvostan entistä enemmän omaani ja olen lopettanut BB1:sen myynnin  8)

Kuten Foorumin yks Griso-kuski totesi Diavelista: SOON NAISTEN PYÖRÄ ;D
No, mikä ettei!
Matala, kevyt, sivistyneen neitimäinen, helppo hallita, mutta tarvittaessa jättää kalikuskit ja muut jätkät potkimaan vauhtia mopoihinsa  :o :o



TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Tuskin ketään kiinnostaa Diavelin koeajo?
« Vastaus #1 : Huhtikuu 15, 2011, 09:58:48 ap »
>>...tarvittaessa jättää kalikuskit ja muut jätkät potkimaan vauhtia mopoihinsa...<<
Tuota...ei kai kukaan edes mielenhäiriössä vertaa noita pyöriä keskenään? :o :o

Kävin - kuten joskus kerroin - katsomassa Ducatin Multistradaa. Sen elektroniikassa olisi MG:n jätkillä paljon katsottavaa ja ehken oppimistakin.
Mutta, mutta - ne kettingit!
Eräs ihmettelikin, että 2000-luvulla on myynnissä kulkuneuvo, jota pitää huoltaa ( voidella ) kerran päivässä. Olen samaa mieltä. Faijalla oli joskus Citikka ID19 vm.1959. öljyt vaihdettiin 3000km välein, tulpat "viikoittain" jne. Kaikkihan muistavat lisäksi niitä jaappanilaisten autojen vaihtokoneita, joita asennettiin, kun Tojotan tai Datsunin alkuperäinen oli loppuunajettu eli 80´000 km...Nuo ajat ovat - pitää olla - jo historiaa.

Norgearska

  • Vieras
Vs: Tuskin ketään kiinnostaa Diavelin koeajo?
« Vastaus #2 : Huhtikuu 15, 2011, 14:24:37 ip »
Näin ne mielenhäiriössä syntyneet ajatukset voivat mennä ristiin  ???

Uskon tietäväni niitten viiskymppisten "äijien" päänsisällöstä jotain - no ainakin tiesin 20-vuotta sitten  ;D

Jätetään nyt ne "äijät" potkimaan vauhtia jne.. ;)

Kurkataan kuvitteellisesti sen Diavelin naiskuskin pääkopan tunnelmiin:

Minä olen äijempi kuin äijät  ;D ;D ;D 8) 8)
Olen nopeampi kuin vitun jätkät kromitingelitangeineen ja räyhäputkineen  ;D ;D 8)
Hallitsen itseäni - hallitsen elämääni - hallitsen mopoani - siis ELÄN  8) 8) 8)

Tällaisen tytön ottaisin ajo- ja kahviseuraksi ihan iästä riippumatta ja yrittäisin pysyä perässä (sanan eri merkityksissä)  ;D 8)

Reima

  • Vieras
Vs: Tuskin ketään kiinnostaa Diavelin koeajo?
« Vastaus #3 : Huhtikuu 15, 2011, 14:41:01 ip »
Happamia taisi se kettukin sanoa pihlajanmarjoista tai mistä se nyt olikaan... ;)

Diavel on ketjuvetoinen ensi kesän muotituote, vaikka italialainen ja hyvännäköinen peli onkin. "Hevosmiesten" tietotoimiston ja messuilla saadun tiedon mukaan niitä muutama kymmenen on jo myyty.

BB1:siä on vaan yksi Suomessa, joten miksi vaihtaa "tusinatuotteeseen" ja saada ketjujen rasvauksen kaupan päälle... ???

Kyllä Moto Guzzissa ja sen Griso-evoluutio BB1:ssä on enemmän sielua ja munaa sekä kerää kulmilla ansaittua huomiota!

PS. ...ja kyllä mä veikkaan, että sä Arska vielä päädyt siihen baijerilaiseen 6-sylinteriseen matkapyörään ja BB1 jää talliin rähinäpyöräksi... ???


Norgearska

  • Vieras
Vs: Tuskin ketään kiinnostaa Diavelin koeajo?
« Vastaus #4 : Huhtikuu 15, 2011, 23:11:28 ip »
Jahkailut ovat nyt ohi!

Diavel oli etevämpi vain sähköisillä ajonhallintavalmiuksilla - oli kyllä kevyt ja näppärä, mutta kun BB1:kin on  8)  8)

BB1 on haastavampi ja antaa minulle enemmän tyydytystä mutkateillä, koska vaatii kuskilta enemmän  8)  8)

Moottoritiellä vertailutestissä BB1 pärjäsi mielestäni niin, että minuilla on ilmeisesti myös maailman nopein pyörä  8) 8) Vääntö 146 pistää ranteet tiukoille  :o :o

Nyt ei MILLEPERCENTON väen tarvitse hermoilla - olen ilmoittanut, että pidän tietenkin BB1:sen, koska Diavelin koeajon jälkeen olen entistä tyytyväisempi omaani  :o  :o

Bemari oli teknisesti mielenkiintoinen, mutta oli vain vaihtoehtona Ducatin myyjiä kiusaamassa  ;D

                        Kyllä BB1 on poikamaisten aikamiesten mopo  8)
                       

Temmi

  • Viestejä: 151
Vs: Tuskin ketään kiinnostaa Diavelin koeajo?
« Vastaus #5 : Huhtikuu 17, 2011, 09:46:37 ap »
Asiallista tekstiä Arskalta! Minä kerkesin tosiaan tuomita Diavelin naisten mopoksi. Perusteluna lähinnä se, että kun näin Diavelin ensimmäistä kertaa liikenteessä, sitä ajoi(arviolta) 50v. nainen  :D. Hyvin näytti Diavel tottelevan naisen käsissä.

Toisaalta BB1 on ainoa pyörä minkä takia olen joutunut tekemään U-käännöksen, koska halusin nähdä pyörän tarkemmin  :).

Norgearska

  • Vieras
Vs: Tuskin ketään kiinnostaa Diavelin koeajo?
« Vastaus #6 : Huhtikuu 17, 2011, 12:17:54 ip »
Kovaa kulki Temmin Griso Savonlinnan suunnasta Lahteen - hyvä kun pysyin perässä  ???

Oli mukava juttutuokio Lahden satamassa viime kesänä..

En pääse 7.5. Piikkiöön, joten järjestetään se parikin kertaa lupaamani testiajo sinulle myöhemmin kesällä  8)

Ikkala

  • Viestejä: 1 820
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Tuskin ketään kiinnostaa Diavelin koeajo?
« Vastaus #7 : Toukokuu 10, 2014, 17:40:13 ip »
http://www.ducati.fi/mallisto/diavel/diaveldark/

Olipahan pettymys tämä Diavel! Aatteli että siinäkö seuraava pyörä mutta kun kokeilemassa kävin niin eipä tarvi enää haaveilla. Kankea kallistella mutkaan ja kierroksilla pitää huudattaa jos meinaa että jotain tapahtuu. Vaikka paperihevoisia on peräti 162 niin laiskemmalta se normiajossa tuntuu kun sportti.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, BMW R1100S-03, BMW K100 rs -84, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Tuskin ketään kiinnostaa Diavelin koeajo?
« Vastaus #8 : Toukokuu 10, 2014, 19:51:41 ip »
Kävin tänään kerhollani tekemässä pyöräremonttia erään jäsenen (japanialaiseen) pyörään. Ei se rikki ollut mutta ominaisuuksia pitää saada lisää.
Tuli siinä puheeksi että eräs kerhon jäsen, rouvaihminen, oli miehensä kiusaksi ostanut Diavelin. Nuoremmat herrat kerholla olivat kovin hiljaisia aiheesta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Tuskin ketään kiinnostaa Diavelin koeajo?
« Vastaus #9 : Toukokuu 10, 2014, 20:36:56 ip »
Rajoittaako tuossa Diavelissa tuo satula ajoasennon siihen yhteen? Tarkoitan siisaikuisen ihmisen kokoista kuskia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.