Tutkimustyötä teen mitkä moottorinohjaukset mahdollisesti voivat korvata toisiaan. Se että sopii fyysisesti ei ehkä takaa mitään.
Tästä 15x-sarjasta olen löytänyt tähän mennessä kolme eri ECUa jotka mainitaan tuolla otsikossa. Aloitin eriäväisyyksien katselun kytkentäkaavioista. Löysin myös yhtäläisyyksiä.
15M-ECUssa on vaipaita pinnejä siinä pääliittimessä johon johtosarja päättyy ja liittyy ECUun ovat: 2,5,8,16,21 ja 25. Pinni 15 on pyhitetty vianilmaisinledille.
15Mcat ja 15RC-ECUissa vapaita pinnejä ovat: 5,15,16,21 ja 25. Molemissa lambdaa varten ovat pinnit 2 ja 8.
Pinni nro 24 on kaikissa maadoitus.
Pinni nro 17 on käyttöjännite joka tulee sulakkeelta F5 paitsi 15RC-tapauksessa F6.
Muutoin näyttäisi siltä että näiden kolmen ECUn kytkentä johtosarja on yhtenevä.
Myös rakenteellisissa eroissa on huomioitava että lambdatonta versiota käytettäessä on huomioitava lambdallisen pyörän varusteluerot eli katalysaattorit tuskin viihtyvät lambdattomassa ympäristössä.
Jatkan vielä tutkimustyötä että olisi varmaa että näitä kolmea ECU-tyyppiä voisi käyttää vaihtoehtoina toisilleen. Onko tästä muille apua voi olla sattumaa mutta kun laitteet vanhenevat.....