Kirjoittaja Aihe: Kolaricali Saksassa  (Luettu 7562 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kolaricali Saksassa
« Vastaus #15 : Helmikuu 28, 2014, 18:41:42 ip »
Pyöräsi on ollut seitsemän vuotias, joten ei ole ollut uusi tai ylivuotinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Kolaricali Saksassa
« Vastaus #16 : Helmikuu 28, 2014, 22:48:25 ip »
Lainaus käyttäjältä: Tulli - Uusien ajoneuvojen verotus
Toisesta EU-maasta tuotavasta uudesta ajoneuvosta on suoritettava autoveron lisäksi ns. uuden kuljetusvälineen arvonlisävero Suomeen.
Uudella kuljetusvälineellä tarkoitetaan arvonlisäverolainsäädännössä moottorikäyttöistä maakuljetusvälinettä, jonka moottorin iskutilavuus on yli 48 cm³ tai teho yli 7,2 kW; ja se on myyty enintään 6 kk kuluttua sen ensimmäisestä käyttöönotosta tai sillä on ajettu enintään 6 000 km. Kuljetusväline on uusi kun jompikumpi edellytys on voimassa. Jos maahantuoja on Suomessa rekisteröity arvonlisäverovelvollinen, suorittaa verovelvollinen ostosta arvonlisäveron kotimaan normaalin kuukausittaisen arvonlisäverotuksen yhteydessä verohallinnolle. Jos maahantuoja ei ole Suomessa rekisteröity arvonlisäverovelvollinen, kantaa Tulli uuden kuljetusvälineen arvonlisäveron autoverotuksen yhteydessä autoveropäätöksellä.
Eli pitää olla sekä 6kk ikää, että 6tkm ajettu. Myyntipaperin saa vaikka tuttujen kesken ja tuo viimeinen lause mahdollistaa yksityiselle sen autotallissa 6001 km ajon mittariin. Tai radalla. Näin on mahdollista välttää uuden kulkuvälineen 24% arvonlisävero, kun pyörä on rekisteröity toisessa EU-maassa 6kk ennen autoveroilmoituksen tekemistä tullille Suomessa.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kolaricali Saksassa
« Vastaus #17 : Helmikuu 28, 2014, 22:56:55 ip »
Mutta tämä pyörä meni heti eteenpäin, saksalaiselle Guzzistille. Myyjä pitää taukoa moottoripyöräilyssä toistaiseksi. Edellinen yritys oli päätynyt koomaan sairaalaan (Griso, 2009) ja nyt uusi yritys oli taas johtanut samalle polulle (Cali 2013). Toinen osapuoli aina syyllisenä. Arveli että ei parane enempää koetella vaimonsa pääkopan kestävyyttä tällä erää.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kolaricali Saksassa
« Vastaus #18 : Helmikuu 28, 2014, 22:59:44 ip »
Toisen vika? Itse kuitenkin ajoi?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Kolaricali Saksassa
« Vastaus #19 : Maaliskuu 03, 2014, 11:35:25 ap »
Stelvion kohdalla on kai samaa vikaa, että verrokkeja ei ole markkinoilla kuin ehkä yksi ja jos sitten verrokiksi otetaan vaikka R 1200 GS niin johan pomppaa. Uudemman 12-mallisen saa Saksasta reilulla 10t€:lla. Uudessa veroa lienee jotakin 5 tonnia.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Kolaricali Saksassa
« Vastaus #20 : Maaliskuu 03, 2014, 14:07:59 ip »

tuossa muutama
                                                                                                                               
MOTO GUZZI STELVIO         2011/09        2009/03     14     2908 €
MOTO GUZZI STELVIO 1200 2012/09         2011/06     12     4035 €
MOTO GUZZI STEVIO 1200   2013/04         2009/04     39    2195 €

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää