Kirjoittaja Aihe: Öhlinsin keula/öljyt? V11  (Luettu 4432 kertaa)

dry county

  • Viestejä: 24
Öhlinsin keula/öljyt? V11
« : Kesäkuu 17, 2013, 19:43:21 ip »
Terve! Hain tossa pyörän talviteloilta siis jo 10.5 ja heti korkkasi keulan stefa. ???Sain tänään uudet tiivisteet mutta mites nuo öljyt?
Niitä en tilannut ja koska ostin viime kesänä sae 10 öljyt mutta sopiiko ne öhlinsin keulaan?Onko kellään myös tietoa paljonko
sitä laitetaan per sylkky?Ja Pyörähän oli v11.Hermothan tässä kohta menee kun molemmat kaakit on on kuiva telakalla! >:(
Jos joku olisi öhlinsien kanssa pelannut niin olisi kyllä hieno homma!   

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Öhlinsin keula/öljyt? V11
« Vastaus #1 : Kesäkuu 17, 2013, 21:51:00 ip »
Tässä asioista perillä oleva taho: MP-Racing Oy. p: +358 (0) 207 862 520, ari.nurmela@mp-racing.fi, www.mp-racing.fi.

Omassa (2002) eri varaosanumero etuiskareilla kun myöhemmissä (2003 =>). Minulla etuiskarissa lukee: “FG8470”, on Öhlins FG43. Manuaali: "vain öljyä Öhlins 1309 saa käyttää". Ohjeessa sanotaan vain "105 mm", ei määrää. Yksi vanha ulkomaanlasku on jossa lukee "130901 iskunvaimenninöljy R&T FG43 19cts 1 L Öhlins".  Lisäksi lienee vaara, että ennen 2003 on ollut eri määrä/korkeus, putket lienevät olleet silloin lyhemmät (ennen akselivälin pidennystä)?

"
Recommended inspection and maintenance interval 2-3 times a year, once a year: change front fork fluid. Use Öhlins front fork fluid (1309-01) only.
"

Guzzien kohdalla on valiteltu siitä, että Öhlinsit vuotavat useammin kun Marzocchit. Tehtaan edustaja sanoo että Öhlinsien tiivisteet ovat kompromissi tiiveyden ja tunnokkuuden välillä ja että niitä ei ole tehty kestämäänkään 100.000 km... V11sport.de palstalla neuvottiin säilyttämään V11 pitkät seisokit huoltotuella, ei sivujalalla - ehkäisee vuotamista.

http://www.ohlins.eu/download/6/Ohlins_DTC_Manual-eng-road-track-front-fork-O-43.pdf
V11 - it defines you.

JuhaV

  • Vieras
Vs: Öhlinsin keula/öljyt? V11
« Vastaus #2 : Kesäkuu 17, 2013, 22:47:49 ip »
Joo, tässä kirjailemani ohje liittyen Aprillin Öhlins-keulaan : http://my.opera.com/v2tre/blog/2013/03/16/instruction-how-to-change-seals-in

Tuo on on tyyppiä FG8861. Heitin lepikkoon Öhlinsin omat stefat ja laitoin tilalle muutoin vastaavat mutta kahdella tiivistehuulella varustetut Suzukin stefat.
Stefojen valmistaja (myös niiden Öhlins-stefojen) on japanilainen NOK, jolta löytyy stefat sinne numeron perusteella.

Öljyksi laitoin Motul 5W öljyn, joka vastaa viskositeetiltaan Öhlinsin purkissa olevaa öljyä.

Hyvin toimii keula ja stefat pitää. En ole huomannut eroa alkuperäisiin öljyihin tai stefoihin verrattuna. Säätöjäkään ei tarvinnut remontin jälkeen muutella.

Öhlinsit ovat helpot purkaa mutta ohjeita ei löydy kylläkään mistään netistä muuta kuin "Contact your Official Öhlins Service Workshop".

Mulla tuossa tyypissä stefat oli tälläiset : http://my.opera.com/v2tre/blog/2013/03/15/aprilia-rsv-mille-r-2002

t: juhav

dry county

  • Viestejä: 24
Vs: Öhlinsin keula/öljyt? V11
« Vastaus #3 : Kesäkuu 18, 2013, 17:58:00 ip »
Kiitoksia vastauksista.Pitää sitten mitata vaan öljy määrä sylinteristä.Taidan hakea sitä sae 5:sta ja kaataa nuo sae 10:pit
vanhaan cali III:seen.Maksoin jo sfefoista sen verran että pääsee puoli mandelloa pizzalle.Olisin kyllä purkanut ja kysellyt vaikka
tiivistekeskukselta mutta en viittinyt pyörää jättää tunkin varaan olis vielä kaatunut ja kesä peruuntunut.Harjoittelin jo tossa
Calin kanssa stefojen vaihdot 90000km ajettu;vaikka ei vuotaneet niin reissun päällä tuntuu aina joku paikka hajoavan.
Kiitos vielä ja näkemisiin italo päivillä ja rallissa! ;)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Öhlinsin keula/öljyt? V11
« Vastaus #4 : Kesäkuu 18, 2013, 22:11:59 ip »
Lainaus
kaataa nuo sae 10:pit vanhaan cali III:seen

Mihinkäs Cali III:seen tarvitaan iskunvaimentajaöljyä?

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Öhlinsin keula/öljyt? V11
« Vastaus #5 : Kesäkuu 19, 2013, 10:36:22 ap »
Tuli vastaan vanhat Öhlins pajan purkamat osat:
Stefa: NOK BR 5566 F    22
Ulompi: NOK BR 5567 E

Jossain oli myös että Kawa ZX10 osat sopivat, 43x55x11.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2013, 18:59:37 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

JuhaV

  • Vieras
Vs: Öhlinsin keula/öljyt? V11
« Vastaus #6 : Kesäkuu 19, 2013, 10:51:00 ap »
Tuli vastaan vanhat Öhlins pajan purkamat osat:
Stefa: NOK BR 5566 F    22
Ulompi: NOK BR 5567 E

Jossain oli myös että Kawa ZX10 osat sopivat, 43x55x11.


Myös noissa minun Aprilli-Öhlareissa oli tuo tismalleen sama stefa eli 3x55x11 mm NOK BR5566F (löytyy esim. http://www.emc24.fi )

Itse laitoin tälläiset Suzukin kaksihuuliset eli Suzuki part nmb 51153-40F00 : 3x55x10 NOK BR3655J
Tuo Suzukin stefa on 1 mm matalampi mutta se ei haittaa. Jos haluaa, lukkorenkaan alle voi laittaa 1 mm korokerenkaan.

Aivan varmasti myös nuo Kawan stefat käyvät koska mitat ovat samat kuin orkkiksessa.

Tuo ulompi pölytiiviste on usein ihan ok kunnossa eikä kaipaa vaihtoa ellei ole jo sitten jo iäkkäämpi versio.

- JuhaV


dry county

  • Viestejä: 24
Vs: Öhlinsin keula/öljyt? V11
« Vastaus #7 : Kesäkuu 19, 2013, 18:16:38 ip »
cali III:seen olen kaatanut aina atf:vää mutta jonnekinhan nuo sae 10:pit pitää lorottaa vai haluaako joku ne vaihtaa rallissa
pariin tuoppiin!? :P

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Öhlinsin keula/öljyt? V11
« Vastaus #8 : Kesäkuu 19, 2013, 19:33:36 ip »
Hyvinkin voin vaihtaa. Menee hukkaan siellä Calin keulassa vaimenninöljyt kun ne vaimentimet on erilliset hermeettiset kapineet eikä niihin saa öljyä sisään. Litran purkista menisi Cali Kolmosen keulaputkiin noin puolitoista desiä yhteensä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Öhlinsin keula/öljyt? V11
« Vastaus #9 : Kesäkuu 19, 2013, 21:12:07 ip »
Itse käyttänyt Larion keulassa voiteena 2,5w rasvaa. Sinällään lienee ihan sama, mitä se öljy patruunakeulassa on, kunhan on ohutta. Laittavatpa britit kakstahtiöljyä keuloihinsa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.