Ihan sitä Millen kytkentäkaaviota ei noista löydy, mutta jos se aihio on 1000 SP tjsp... niin niissä näkyisi olevan vilkun sähkön kulkureitti lähes sama kaikissa. Ikävä kyllä nuo kytkentäkaaviot ovat aika virattomia kun niiden komponenttien, kuten kytkimien, sisäkytkentä on niin huonosti esitetty. Se on tavallista kaikissa ajoneuvoissa. Sähkömies piirtäisi nuo asiat toisin.
Kannatan myös lajitoveri kaimani TimoEV:n ehdotusta, toiminnallisten piirustusten kokoamista jonnekin. Aika melkoinen joukko niitä kyllä tulisi eikä talkoo ole pieni. Tärkeäähän olisi "vetää suoraksi" pääsignaalitien kulku jonkin toiminnan kannalta, esim. vilkun, ja merkitä sen oleelliset reittipisteet mahdollisine valokuvineen ja mittausarvoineen ja sijaintitietoineen.
Mutta asiaan... näyttäisi olevan tuplattu vilkkurele kahden releen rinnankytkennällä. Muita kytkentäpisteitä on paljon. Siellä on ainakin kytkentärimoja, joiden kautta toiminta kulkee. Hätävilkkukytkimen kautta reitti menee myös, mutta kaaviosta ei selviä, onko sitä käytetty muuten kuin kytkentäpisteenä. Virta-avainkytkimen läpi se virta ainakin menee. Se on yksi aika epäilyttävä vikamahdollisuus. Hätävilkkuhan toimii eri virta-avaimen asennolla kuin suuntavilkku.
katkaisjan keskinapaan ehkä pitäisi tulla jännite. En vielä mitannut että tuleeko, mutta jos siihen antaa hyppyjohdolla voltteja niin katkaisimella saa molemipen puolten vilkut palamaan jatkuvasti.
Tämä todistaa, että vilkkukytkin on ehjä.

Keskijohtoon tulee paksusta nipusta oranssi johto, jonka toinen pää on vilkkureleen lähtönavassa. Jos antaa hyppyjohdolla jännitettä sinne villkureleen lähtönapaan niin ihan samoin saa jatkuvan valon aikaiseksi molemmille puolille vilkkujen polttimiin.
Tämä todistaa, että tuo yhteysväli on ehjä.

ja silloin syyksi löytyi sulakkeiden takana oleva liitin.
Se on siellä alttiina takapyörän roiskeille ja oli hyvin hapettunut. Kyseessä oli vuosimalli 1989.
Vilkkureleen sähköt tulevat tosiaan sulakkeelta, onhan se ehjä?
Jos vilkkureleelle antaa apujohtimella 12V siihen tulonapaan... toimiiko sitten? Jos toimii, pitää etsiä vikaa vilkkureleen etu- eli akunpuoleiselta suunnalta. Siellä on mm. virtalukko ja sulake. Jos tällä kokeella tulee myös vain kiinteä valo, eikä rele vilkuta, on se rele (luultavasti vain toinen kahdesta) rikki.
Syystä jota en millään voi käsittää, kun antaa hyppyjohtosähköä releen tulonapaan niin se ei ala naksuttaa. En voi käsittää miten hätävilkkukatkaisimen kautta annettu maatto on sille mieluisempaa.
Asian voi käsittää niin, että releen tulonapaan tulee virtalukon ja sulakkeen ja muutaman liitospisteen kautta (pysyvä) 12V ja lähtönapaan annetaan resistanssin (lamppujen) läpi maata. Mittarilla voi todeta tuleeko siihen tulonapaan virta pysyvästi kun virta-avain on ajoasennossa. Kun lamput on kytketty suuntamerkkikytkimellä releen lähtönavasta maahan releen kotelon sisällä oleva kondensaattori alkaa varautua. Releen lepotilassa olevat koskettimet antavat lampuille virtaa. Kun kondensaattori on tarpeeksi varautunut sen jännite riittää käämille vetämään relettä ja koskettimet avautuvat ja lamput sammuvat. Apukosketin puolestaan menee nyt kiinni ja purkaa kondensaattorin apuvastuksen kautta, jolloin aikavakion jälkeen kondensaattori on taas purkautunut sen verran, että rele päästää. Sitten taas kaikki toistuu...
Kondensaattorit ovat tyypillisesti vanhenevia osia. Ne menettävät varauskykynsä.