Minulta katkesi kai kolme alkuperäisvaijeria peräjälkeen aika nopeasti; selkeesti alle kauden pituisia suorituksia. Analysoin ongelmaksi sen, että kahvan pään nippeli pyörii liian epäherkästi vivun reijässä ja joka kerta kun kytkintä käytetään niin nippeli nitkuttaa taivuttamalla vaijeria nippaliitoksen juuresta josta se sitten säije kerrallaan väsyy poikki. Korjaussarjoilla on nyt menty vuosia kun remontit on tulleen aina jossain muualla kuin kotitallin nurkalla tai järkevän matkan päässä sieltä. Kamalin paikka oli iltapäiuväruuhka Varsovan keskustassa. Olen yrittänyt pitää nippeliä hyvin rasvattuna ettei vaijeri kokisi niin paljon taivuttelua, mutta se on omituisen tuulinen ja märkä paikka kun kaikki voiteluaineet kuivuu siitä pois aika pian. Korjaussarjavaijerit on minulla olleet ihan rautakaupan metritavaraa, jossa on ohuemmat säikeet kuin alkuperäisessä sisuvaijerissa. Ongelmaksi tulee, että ne ohuet säikeet hieroutuu yksi kerrallaan poikki tuon ruuvilla kiristettävän nippelin ruuvin puristuksessa ja vaijeri alkaa luistaa pois läpiviennistä. Sen kyllä huomaa ajossa että säätötarve alkaa tihentyä eikä vaijeri pääse niinollen katkeamaan tai irtoamaan "lennosta". Olen yhden vaijerin pään jopa juottanut tinalla möhkäleeksi ennen nippaan kiristystä, mutta se ei sanottavasti vaikuttanut korjauksen kestoikään. Viitteliäs seppä varmaan sovittaisi pienenpienet neulalaakerit nipan ja kahvan väliin. Tai asentaisi nestevälitteisen systeemin. Kaikki katkeamiset on joka tapauksessa tapahtuneet kahvan puolen päästä. Jostain syystä vaijeri kestää paremmin vaihdelaatikon pään haarukan liikkeitä.