Kirjoittaja Aihe: MAP/TPS asennussarja Ignitech TCIP4 sytkään  (Luettu 8810 kertaa)

JuhaV

  • Vieras
Vs: MAP/TPS asennussarja Ignitech TCIP4 sytkään
« Vastaus #15 : Marraskuu 21, 2012, 17:06:16 ip »
Varsin ovela toteutus !

Jos oikein ymmärsin tuota kytkentää katsomalla niin tuossa on laitettu paineanturi ja TPS ikäänkuin "sarjaan" siten että paineanturi voi kasvattaa säätösignaalia kun alipaine nousee ja tuo MAP-signaali viedään sitten TPS:n läpi syttyboksille. Säätösignaali on maksimissaan kun alipaine on suurimmillaan ja TPS-arvo pienimmillään. Mutta sitten jos kaasua avataan isommin niin silloin TPS vetääkin säätösignaalia pienemmäksi. Eli samaan signaaliin summautuu sekä MAP-anturin että TPS:n vaikutus. MAP-signaalia alipäästösuodatetaan häiriöiden (alipainehyppelyn) poistamiseksi.

Tuo säätösignaali vietynä syttyboksille voi sitten aikaistaa sytytystä perusennakoista.

Ennakon muutos ajokierroksilla n. 3000 rpm näyttää olevan maksimissaan 10 asteen aikaistus.

Eli 10 asteen aikaistus synnyttäisi tuon huomattavan polttoainetalouden paranemisen.

Tuohon jos lisäisi nakutusanturin niin vehkeen voisi säätää maksimimaalisille ennakoille joita moottori ajo-olosuhteissa sietää.

T: JuhaV

cape

  • Viestejä: 10
    • Scuderia Laverda Finlandia
Vs: MAP/TPS asennussarja Ignitech TCIP4 sytkään
« Vastaus #16 : Marraskuu 30, 2012, 19:23:48 ip »
Asennussarjat on loppuunmyyty...
Laverda 1000 Jota -81, 3/4 rhythm rocket!