Kirjoittaja Aihe: V11:n crossover  (Luettu 4833 kertaa)

Bhill

  • Viestejä: 263
V11:n crossover
« : Toukokuu 22, 2012, 18:00:02 ip »
Italo meetingissä poiketessa pyörää katsellessa kaverit huomas, että mun V11:n crossoveri oli murtunut pöntön puoleisesta haarasta. Oli syksyinen Mandellon matka ottanut nähtävästi koville. Verneri mainitsi, että Stuccin x-overi olisi ainoa, mikä ei tiputa pyörän tehoja alkuperaiseen verrattuna, vaan jopa lisää muutaman voimayksikön ilman säätöjäkin. Lupaili se tarvittaessa katsella Moto Italian nurkista putkiston vaihdosta jäänyttä alkuperäistäkin. Alkoi kuitenkin se Stucci kiinnostaa ja googletin sitä maailmalta. Stuccin omat sivut ilmoittivat, että tuote loppu. MG Cycleltä USAsta lopulta löysin ja tilasin sen samantien. Heti kun olin saanut tilausvahvistuksen menin vielä katsomaan sitä sivua. Enää ei sitten x-overia ollutkaan saatavilla. Sain siis viimeisen sieltäkin! Aika monet lisävarusteet V11:en näyttää olevan jo kaupoista loppu. Tulee monesti mieleen kun näkeen jonkun mielenkiintoisen varusteen, että pitäisikö tilata, jos vaikka joskus kun haluaisi sellaisen hankkia, ei niitä enää saakkaan. Kunpa olisi ylimääräistä, niin voisi ennakoida tarpeita. Esimerkiksi vanhemmiten saattaa sportin ajoasento tuntua liian etukenolta. Silloin saattaisi Rossopuron yläkolmiosarja kiinnostaa ja näyttää jo muutama väri olevan lopussa.
V11 Sport

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11:n crossover
« Vastaus #1 : Toukokuu 23, 2012, 00:11:25 ap »
Lainaus
Stuccin x-overi olisi ainoa
Mistralia näyttäisi saavan. Sitten on vielä nämä itse tekemiään putkia tarjoavat saksalaispajat (Däs, Mab-Power, Dynotec), tosin hyvin kalliita ovat  ja nähdäkseni ”yhtä rautaa” alkukäyrästä vaimentimelle, mutta X-over lähellä Stucchin rakennetta.

Lainaus
Vanhemmiten saattaa sportin ajoasento tuntua liian etukenolta
Coppa Italiassa ja Cafe Sportissa on alun perin ”pappatanko” (keltainen), kuten myös Ballabiossa (hopea). Kiinnitysosat ovat sellaiset että tanko nousee ylemmäs ja hieman taakse (kuvassa tosin suorat), istuimessa on lokoisaa, saa olla selkä melko suorana.  Näitä varmaan saa alkuperäisosina tarvittavine kilkkeineen vielä pitkään (sopii myös vanhempiin malleihin). Muinaisia "V11 Accessories" -tavaroita ei saane juuri enää mitään.  LSL Superbike Kit on myös olemassa V11 malliin. Guzzin omat tangot  sopivat V11 malliin kun nenä päähän lokoisaan ajoon (<100 km/h).

http://www.lsl-motorradtechnik.de/php/index.php?l=en#produktsuche.php ("Search Product")

Edit: 31.5: Stein-Dinsen uudessa kataloogissa on Rossopuroja taas tarjolla.

Edit 8.6: Ballabion ja Cafe Sportin tankokiinnikkeiden pulteille on vaan porattu reiät yläkomioon, sitä ei siis ole pakko vaihtaa, materiaalia on, mihin porata. Ja kiinnitysosia tulee paljon (tanko eristetään yläkolmiosta).
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2012, 18:28:02 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: V11:n crossover
« Vastaus #2 : Toukokuu 23, 2012, 08:06:49 ap »
Joo Mistral näyttää samalta kuin Stucci, mutta ominaisuuksissa on eroa. Stuccin voi kuulemma laittaa alkuperäisen tilalle ilman säätöjä, siten ettei tehot putoa, vaan pitäisi tulla n. 3 hp lisää ja kuopat oikenee tehokäyrässä. Mistral vaatii aina säädöt, ettei teho putoa. On kuulemma virtauksissa eroa. Joka tapauksessa se viimeinen markkinoilta löytämäni Stuccin x-over on UPSin kautta tulossa minulle. Laitan sen vakiopönttöjen kanssa.
V11 Sport

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: V11:n crossover
« Vastaus #3 : Toukokuu 23, 2012, 12:53:44 ip »
En tiedä onko luottamista valmistajan sivuihin tuossa tehokäyrässä. Mukavasti tasoittuu jos pitää paikkansa.

V11 Sport

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: V11:n crossover
« Vastaus #4 : Toukokuu 23, 2012, 17:55:48 ip »
Teho ja vääntö ovat hyvinkin tervetulleita ja kyllä se äänen muutoskin sopii korvaan  ;D
V11 Sport

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: V11:n crossover
« Vastaus #5 : Toukokuu 31, 2012, 20:08:26 ip »
Stuccin crossover tuli eilen. Tänään askartelin sitä paikalleen. Ei ihan heittämällä mennyt vanhan tilalle. Meni vähän kallelleen, jolloin pöntötkin on kallellaan. Itse varuste oli kyllä suora, mutta ehkä siinä pientä mittaeroa on. Lambda-anturin tilalle laitoin pienen pultin pätkän, kun ei reikää aukikaan viitsinyt jättää. Äänet oli kyllä muhevammat kuin alkuperäisellä. Koeajolle vasta pienen osien sovittelun jälkeen ehkä huomenna. Muuten olen hankintaan tyytyväinen, mutta lähetyskulut oli tosi suolaiset, eikä niitä ilmoitettu etukäteen.
V11 Sport

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: V11:n crossover
« Vastaus #6 : Kesäkuu 05, 2012, 16:34:25 ip »
Pitkän asettelun jälkeen sain x-overin siedettävään asentoon. Vieläkin pöntöt ovat vähän oikealle kallellaan. Alkuun oikean pöntön kiinnityspultin kanta otti kiinni svingin yläputkeen ja jarrupolkimen perä pakoputkeen. Koeajolle en vielä ehtinyt, joten tehomuutoksesta en osaa sanoa mitään. Äänet kyllä vaikuttavat muhkeammilta :)
V11 Sport

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: V11:n crossover
« Vastaus #7 : Kesäkuu 06, 2012, 15:57:36 ip »
tuttu juttu , olikohan niin että väliputki on alunperin 1100 sportiin mitoitettu ? Ei se kumminkaan tahdo symmetrisesti V11 istua + jarrupoljin tulee lähes kiinni.

-KG-

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: V11:n crossover
« Vastaus #8 : Kesäkuu 19, 2012, 16:43:28 ip »
En tiedä onko vain harhaa, mutta V11 tuntui käyttäytyvän paljon paremmin uuden x-overin kanssa. Veto tuntui tasaisemmalta pitempää reissua ajaessa. Ei ollut niin tarkka kierrosluvusta kuin ennen. Kahvatkaan eivät tärisseet entiseen malliin 4000 kierroksen kohdalla.
V11 Sport

Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: V11:n crossover
« Vastaus #9 : Elokuu 31, 2012, 18:44:15 ip »
On nyt tämä kesä tullut ajeltua tuon Stuccin kanssa. Tänään ajelin Jämsänkoskelle Metkoon ja takas tullessa muistui taas mieleen V11:n aikaisemmat tangon tärinät. Nyt ne ovat muistoja, eikä niin mieluisia. Pyörälle en ole tehnyt mitään muuta muutosta kuin alkuperäisen x-overin vaihdon Stucciin. Alkuun ajattelin, että se oli vain toiveikasta kuvittelua, mutta on se uskottava. 4tkm-kierrosalueen tärinät ovat poissa, eikä ne ole siirtyneet muillekaan kierroksille.
V11 Sport