1)Painepesuri yleisesti
-Hölmö minä, ostin väärän laitteen.
-Ostin kolme vuotta sitten oman harkintani ja tekemieni "vertailujen" perusteella C:llä alkavan (väri punainen, tyyppi 2400) painepesurin, joka on osoittautui olevan käytettävyydeltään täysi pa...ka laite.
-Tuumin, että kun (se sittemmin ostamani) laite seisoo "pystyssä" ja on siinä pyörät alla, sen täytyy olla helposti liikuteltevä ja kätevä.
-Laitteiden käytettävyydestä ei minulla ennen ostoa kylläkään ollut mitään aikaisempaa käsitystä, kuin naapurini "vanhanaikainen", maassa, ilman pyöriä jököttävä p.pesuri (kantikas, keltainen) laite, jonka itse silloin tuomitsin vanhanaikaiseksi ...ainakin liikuteltavuuden suhteen.
-No, ostin siten tuon C:llä alkavan (väri punainen, tyyppi 2400) laitteen!
-Kapine osoittautui käytässä olevan, kovin hankala.
-Moisen kapineen oletettaisi pysyvän pystyssä (kyseessä on siis pystymalli), mutta pienemmistä letkun nykäisyistä se kaatui. Liasäksi sei HELVETIN LAITE TUNTUI KAATUVAN MYÖS ITSESTÄÄN...ja varmaan sen tekikin!
-Kapineessa on myös letkukela - joka oli yksi syy ostoon. Käytössä moinen kela osoittautui niin niukasti tehdyksi, että letkun mitta ei mahtunut ilman lievää väkivaltaa kelalle.
-No, tässä veivaushommassa katkesi olemattoman oloinen veivi...hoh hoh hoo!!
-Osaamaton ostaja ja vielä hölmö.
2)Painepesurin käyttö
-Olen pessyt em. laitteella Mg Daytonaa 1000 seuraavasti: moottori (erityisesti öljypohja), vanteet, runko siellä missä ei vaaraa paineveden pääsystä ruuviliitoksiin tms. paikkoihin.
-Arat paikat suojaan muovipussilla jotka tarvittaessa tiivistä vaikka kekumilenkillä.
-Mielestäni painepesurin käytöstä moottoripyörän pesuun ei ole mitään kummenpaa vaaraa, jos muistaa välttää painesuihkun suuntausta/pääsyä arkoihin paikkoihin.
-Käytettävä myös järkeä...kategorisesti painepesurin käyttöä ei voi tuomita.
t. Seppo