En halua antaa hintamäärettä mutta kyllähän bokseribemari pitää arvonsa todella hyvin ja on helppo ylläpitää.
Tuo V75 neliventtiilikoneella on nimenomaan ajajan (ja paljon ajavan) pyörä mutta pitää olla mekaanikon taitoja. Neliventtiilimallin hinnan määrää pitkälti se onko osoittaa, kuiteilla tai muilla toimin, että venttiilikoneisto on remontoitu ja päivitetty.
Näihin on vaihdettu kaksiventtiilikoneita (Targa, NTX, Nevada) tilalle koska ei ole luotettu neliventtiilitekniikkaan.
Jos asia on kunnossa niin hinta voi olla neljänneksen korkeampikin.
Aiemmin, joitakin vuosia sitten, oli keskustelua neliventtiilisten ja kaksiventtiilisten eroista. Tutkin silloin asian. Neliventtiilisissä on oman tyyppisensä nokka-akselit ja nostimet. Kaksiventtiilisen nokka-akseli ei tule kestämään kauaa neliventtiilimallissa, eivätkä pieniläpimittaiset nostimet. Leveänokkainen, öljykanavilla varustettu, nokka-akseli tarvitsee parikseen nuo "isokantaiset" nostimet. Niitä oli muutama vuosi sitten vaikea saada tehdessäni "pomminvarmaa" Lariota. Onneksi keräilijöiden kaapit raottuivat sen verran että löytyi palikat.
On myös tehty modifikaatioita että venttiilikoneisto kestää: Otettu sisemmät venttiilijouset pois ja rajoitettu maksimikierroslukua.
mm