Kirjoittaja Aihe: V75 myyntihinta  (Luettu 2907 kertaa)

Miuku

  • Viestejä: 6
V75 myyntihinta
« : Lokakuu 24, 2011, 18:18:18 ip »
Kuinka alanmiehet /-naiset arvostaisivat Guzzin V75 (neliventtillikone) hinnan n. myyntimielessä? Kavarini olisi ostamassa vm 87 konepyörääni - enkä oikein osaa asettaa hintaa kohilleen...
Käytön jälkiä on eikä tekniikkakaan ole aivan moiteettonta, mutta toimii?
Hinnan tulisi tyydyttää molempia osapuolia.

Kiitokset arviostasi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V75 myyntihinta
« Vastaus #1 : Lokakuu 24, 2011, 19:27:03 ip »
2500 plus miinus muutama satanen, missä pääsette sopimukseen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Hajakenttä

  • Viestejä: 961
Vs: V75 myyntihinta
« Vastaus #2 : Lokakuu 25, 2011, 12:42:04 ip »
Nooh... kaverini juuri osti tuon luokan bemarin 4000 € hinnalla, ja oli vielä aika loppuun ajetut renkaatkin, ja muutakin korjausta ja huoltoa heti piti tehdä.
Sentire la forza!
Terv: Timo

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: V75 myyntihinta
« Vastaus #3 : Lokakuu 25, 2011, 13:12:41 ip »
En halua antaa hintamäärettä mutta kyllähän bokseribemari pitää arvonsa todella hyvin ja on helppo ylläpitää.

Tuo V75 neliventtiilikoneella on nimenomaan ajajan (ja paljon ajavan) pyörä mutta pitää olla mekaanikon taitoja. Neliventtiilimallin hinnan määrää pitkälti se onko osoittaa, kuiteilla tai muilla toimin, että venttiilikoneisto on remontoitu ja päivitetty.
Näihin on vaihdettu kaksiventtiilikoneita (Targa, NTX, Nevada) tilalle koska ei ole luotettu neliventtiilitekniikkaan.
Jos asia on kunnossa niin hinta voi olla neljänneksen korkeampikin.

Aiemmin, joitakin vuosia sitten, oli keskustelua neliventtiilisten ja kaksiventtiilisten eroista. Tutkin silloin asian. Neliventtiilisissä on oman tyyppisensä nokka-akselit ja nostimet. Kaksiventtiilisen nokka-akseli ei tule kestämään kauaa neliventtiilimallissa, eivätkä pieniläpimittaiset nostimet. Leveänokkainen, öljykanavilla varustettu, nokka-akseli tarvitsee parikseen nuo "isokantaiset" nostimet. Niitä oli muutama vuosi sitten vaikea saada tehdessäni "pomminvarmaa" Lariota. Onneksi keräilijöiden kaapit raottuivat sen verran että löytyi palikat.

On myös tehty modifikaatioita että venttiilikoneisto kestää: Otettu sisemmät venttiilijouset pois ja rajoitettu maksimikierroslukua.

mm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V75 myyntihinta
« Vastaus #4 : Lokakuu 25, 2011, 13:15:12 ip »
Paitsi että-> Itsellä oli käsissä Larion nokka ja Nevadan nokka. Olivat identtiset. Ainoa ero oli kärsässä, mihin tulee joko kärjetön tai kärjellinen sytty.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: V75 myyntihinta
« Vastaus #5 : Lokakuu 25, 2011, 13:22:04 ip »
Kinataan:
Tämä tieto perustuu siihen aikaan kun Lario oli uusi. Ne oli varustettu samalla venttiilikoneistolla kuin kaksiventtiilimallitkin. Eivät kestäneet kovin hyvin. Sitten niitä päivitettiin. Mutta ei kaikkia yksilöitä. Vain niihin tehtiin päivitys joissa oli ilmennyt ongelmia. Päivityssarjan sai hankkia myös itselle "varalle". Sittemmin päivityssarjoja ei ole enää saanutkaan. Taas myydään varaosaksi tavallista nokka-akselia tavan nostimilla = sisäjouset pois ja elektroninen sytkä jossa rajoitin.

Lisäys: Taisin silloin ottaa kuvasarjan päivityssetistä ja vakiosetistä rinnakkain kun korjasin ko Lariota. Pitänee kaivaa jostain massamuistin syövereistä. Voi ottaa aikaa...
Kyseisen pyörä on sittemmin vaihtanut omistajaa. On edelleenkin ajokäytössä Gruppon aktiivijäsenen perheessä.

mm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V75 myyntihinta
« Vastaus #6 : Lokakuu 25, 2011, 14:20:24 ip »
Juup. Itsellä oli käsillä -86 saksantuonti Larion ja -99 Nevadan nokka. Larion nenä oli mitä ilmeisimmin alkuperäinen ja koneen valujen mukaan valmistettu aikaisintaan -84. Nokka ja nostajat olivat n.80tkm:stä huolimatta liki kulumattomat! Nokka pyörii yhä Pläskissä. Sain kärjellisen sytyn 750cc:hen.

Eli olisko ollut vahvaa laatuvaihtelua nokissa jos kuluivat.
Hyvä pyörä, parempi mieli.