Kirjoittaja Aihe: Toinen pytty pimeni  (Luettu 2621 kertaa)

Cali.fi

  • Viestejä: 76
Toinen pytty pimeni
« : Heinäkuu 24, 2011, 13:55:40 ip »
Matkassa Tampereella California 2000 Specialilla ilman varatulppaa (ja tulppa-avainta). Jos ehdit apuun niin soittele 0408395563
T: Pekka

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Toinen pytty pimeni
« Vastaus #1 : Heinäkuu 24, 2011, 14:25:53 ip »
Apu on jo paikalla Autoliiton muodossa. Suunta Lempäälään merkkihuoltoon.
Tosin henkilökuljetusta voi hän tarvita.

mm

Cali.fi

  • Viestejä: 76
Vs: Toinen pytty pimeni
« Vastaus #2 : Heinäkuu 24, 2011, 14:42:20 ip »
Apu saatu, kiitos Matti ja muut!  Hinurilla oli työkaluja mukana, ja kun hetki asiaa tutkittiin, niin eihän se pakoputkessa paukahtanut, vaan imupuolella, oli ruiskurunko oli paukahtanut irti. Nyt paikallaan ja kone käy.

Rauno

  • Viestejä: 186
Vs: Toinen pytty pimeni
« Vastaus #3 : Heinäkuu 27, 2011, 12:29:11 ip »
Mikä siinä on kun nuo Specialit tuppaa paukkumaan, minunkin pyörä paukuttelee jatkuvaan vasemmassa putkessa, lämpöisenä kaasua löysätessä. Lämmin kone ei meinaa aina käynnistyä ja sitten paukahtaa ja jonkun kerran on sulkäissyt oikean puolen ruiskurungon irti paukun seurauksena, onneksi meisseli mukana. Viime kesänä käytin Piikkiössä tutkimuksessa, mutta varsinaista syytä ei löytynyt, eikä käynti ainakaan parantunut. Ehkä uutena ilmiönä tuli, että kuumana kun pysähtyy esim. valoihin tai stop-merkille, käy ihan nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kun yrität liikkeelle niin köh köh ja kytkintä pohjaan jalkaa maahan ja vähän kaasuttelua niin sitten liikkuu, samoin auttaa jos muistaa antaa hieman välikaasua siinä paikallaan ollessa?

tv. Rauno

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Toinen pytty pimeni
« Vastaus #4 : Heinäkuu 27, 2011, 17:19:11 ip »
Tyhjäkäynnin jälkeen on usein havaittavissa hankaluutta. Varsinkin jos tyhjäkäyntiseos on laihalla ja siirrytään äkisti kierroksille tuntuu että voima katoaa ja palaa hetken kuluttua. Ruiskupyörillä on tällaisia ominaisuuksia varsinkin nyt kun osa bensasta on "petäjäistä".
Myös sytytyskäyrässä on siirtymähetkellä kohta joka on työläs ylittää.

TPS:n hienosäätö saattaisi auttaa. Sillä edellytyksellä tietenkin että muut säädöt ovat jo kohdallaan.
Vanhemmissa ruiskuGuzzeissa kun ei ole mitään järjestelmää joka ottaisi huomioon polttoaineen laadun muutokset tai moottorissa tehdyt/tapahtuneet muutokset. Kaikki toiminnot ovat kuin "edeltä säädettyjä"

Kyllä siitä vielä kalu tulee. Velipoikakin koki onnen kun hänen samanlainen pyöränsä kävi säädettävänä.

mm