Terve,
Tätä rakennettahan näissä Guzzi-piireissä kutsutaan "huoltovapaaksi". Ei tartte rasvata niin kuin ketjuja mutta kannattaa kyllä muuten rasvata tai käy juurikin kertomallasi tavalla.
Niin kuin millegt jo kirjoittikin lohdun sanoja, niin oma kokemukseni on samanlainen. Eli osta uusi muhvi ja pidä huolella rasvassa ja vältä keulimista ja matalilla kierroksilla vedättämistä. Kestänee vielä useamman kymmenen tuhatta. Välys vaan kasvaa pikkuhiljaa. Itse tein aikani niin että "kutistin" hieman sitä holkkia naputtelemalla sitä kapenevan kartion sisään ja pakottamalla sen siten hieman kutistumaan. Sitten paikoilleen tiukasti hyvän rasvan kera.
Plan B oli mulla sitten se että poraan holkkiin pari reikää sivuille. keskitän sen hyvin perän akselille ja hitsaan kiinni sen siihen akseliin ! Sillä tavalla voisi perän akselin ajaa "loppuun" saakka. Sitten kun sen joutuu vaihtamaan niin holkin hitsaukset voi huoletta hio irti koska akseli on joka tapauksessa jo paskana. Tätä Plan B:tä en sitten ehtinyt kokeilla kun ajauduin ketjuvetojen pariin

Eli älä menetä uskoasi kardaaniin. Kyllä se kestää vaikka ajan mittaan väljistyy.
- JuhaV
PS. Nykyisillä korjaustekniikoilla on myös mahdollista kasvattaa siihen boorialueille uutta metallia (terminen ruiskutus tai korjaushitsaus) ja koneistaa sitten boori uusiksi. Mutta samalla hinnalla tai vaivalla vaihtaa sitten koko akselin sinne perään. Siitä päästäänkin sitten keskusteluun perän shimmauksesta ...