Kirjoittaja Aihe: Saksalaisten isänmaallisuudesta  (Luettu 1971 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Saksalaisten isänmaallisuudesta
« : Helmikuu 24, 2011, 20:52:43 ip »
Tuli reissussa silmäiltyä Motorrad -lehden "Katalog 2011" -luetteloa "Moottoripyörät Saksassa".

Tässä listaus "myyntimäärä/jälleenmyyjien lukumäärä" (suurista vain HD, Ducati ja Bmw kasvattivat myyntiään):

Aprilia 1322/240, Bmw 17115/150, Ducati 3053/72, HD 7193/66, Honda 9567/350, Kawasaki 8110/250, Ktm 4088/114, Moto-Guzzi 659/9, MV Agusta 345/41, Suzuki 9090/399, Triumph 3522/67, Victory 160/17, Yamaha 8017/375.

BMW on ihan omissa sfääreissään, lisäksi jälleenmyyjiä on myytyjen pyörien lukumäärään nähden vähän.

Kyseinen julkaisu tuntuu ottavan vastaaviiin suomalaisiin verrattuna paljon reippaammin kantaa lyhyessä tekstiosiossaan ennen mallien esittelyä.  Guzzista kerrotaan seuraavaa:

"
Saksassa eniten myyty Moto-Guzzi on vuodelle 2011 uusiutunut Stelvio 114 kappaleellaan (tammikuusta syyskuuhun 2010).  Myös uusittu, nyt 1200:sen neliventtiilisen vauhdittama Norge ei edes esiinny 200 eniten myydyn moottoripyörän listalla.  Ja miten sijoittuu juuri Racerilla täydennetty mallisarja V7?  Liiketaloudellisesti kannattavat kappalemäärät näyttäisivät myös täällä toisenlaisilta.  Se, että konsernijohtaja Piaggio ylipäätään investoi Guzziin, on siksi kaiken kunnioituksen arvoista.  Nousee esille kysymys, eikö keskittyminen klassista traditiota eteenpäin vievään linjaan olisi ajan oloon enemmän menestystä lupaavaa.  Nykyaikaisilla ABS -jarruilla ja hiukan pidemmällä jousitusvaralla mutta nykyisen mallin klassisella ulkonäöllä varustettu California Vintage  – tällä olisi ehdottomasti saavutettavissa muutakin kuin ”kukkaruukku”. Ponnistelu tätä nykyä kaikkiin moderneihin Guzzeihin asennettavan  - poikkeuksena Breva ja Bellagio -  neliventtiilimoottorin paremman vedon saavuttamiseksi lähtee uudelle kierrokselle.  Paperilla asia on toiveita herättävä.
"
V11 - it defines you.