Kirjoittaja Aihe: Pari huomiota Norgesta  (Luettu 3173 kertaa)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Pari huomiota Norgesta
« : Syyskuu 03, 2010, 21:39:08 ip »
Kävimmä Norjan maalla ja paluumatkalla norjalainen alkoi, koti-ikäväkö, juonitella ja öljynjäähdyttimen toinen letku puhkesi. Oli hinkannut itsensä skoopin reunaan ja eikun öljyä kartanolle. Perässä ajanut kaveri huomasi eikä öljynpinta ehtinyt etes vajua. Meni hetki ennen kuin huomasin vikakohdan ja kun olimme melko kaukana Ruotsin korvessa niin hetki piti miettiä korjausmenetelmää. Ohitin koko jäähdyttimen ja irroitin ehjän letkun jäähdyttimestä ja irtonaisen pään ruuvasin kiinni koneesta irroittamani rikkinäisen letkun liittimeen. Helppo juttu. Muuten remontti meni normaalisti: yksi mies teki ja viis vittuili... Ja koko homman Guzzin omilla työkaluilla. Mainittakoon jotta olin keväällä vaihtanut alkuperäiset GTL:n alakatteet T-mallin pikkuskooppiin, tuli sirompi. Ei vaan tullut ajateltua letkujen kulkuja. Siis oma vika pohjimmiltaan.

Toinen juttu samalla reisulla oli kun sivutuen takimmainen kiinnitysruuvi tippui ja etummainenkin melkein. En viitsiny vaivautua sen enempää kuin että vedin sivutuen nippusiteellä kiinni keskituen kiinnikkeisiin ja loppumatkalla käytettiin vain keskitukea. Ruuvit lienevät tehtaan jäljiltä eli lähinnä oma vika taas kun en ole kaikkia ruuveja tarkastanut. Kestihän tuo kiinni kuitenkin miltei 70 tkm.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

MattiV

  • Viestejä: 77
Vs: Pari huomiota Norgesta
« Vastaus #1 : Syyskuu 04, 2010, 01:09:08 ap »
Sivutuen pultti tippui minultakin Norgesta. Humppilassa huomasin. eikä siinä vielä kaikki. Aurassa puutui jo keskituestakin toinen pultti ;D Hetki piti tuumata kun laivaankin piti keritä jotta jouvunko istumaan pyörän selässä koko viikonlopun.

Suurkiitokset YIT huoltoauton kuljettajalle jonka varastoista löytyi pultti ja iso rikka+ avustamisesta että saatiin keskitukeen pultti paikoilleen että pärjäsi viikonlopun.

Kannattaa näköjään vähän katella että kaikki on tiukassa. Nyt ne pultit on kierrelukitteen kanssa tiukattu.
Vannapii gutsisti
Huono tie, parempi mieli

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Pari huomiota Norgesta
« Vastaus #2 : Syyskuu 04, 2010, 01:16:27 ap »
Hyvä, että hommat hoituivat ilman suurempia vahinkoja.

Näissä erinomaisissa pyörissämme on valitettavasti edelleenkin tehtaan jäljeltä (hieman) viimeisteltävää/tarkastettavaa.

Jatkossa itse kunkin pitänee varmaankin aktiivisemmin informoida vastaavista kohteista!

Olen suojannut lauhdittimen putken ensimmäisen katkenneen säikeen jälkeen (kuva myöhemmin).
Sivujalan kiinnitys tullut tarkastettua ja kiristettyä 1200 Sport-foorumin ohjeiden mukaan.

T,
Jukka

Ps. Juuri ison kirkon mutkalta (n. 100 km) palanneena (ei Guzzilla - aika raju keli) nyt maistuu belgialainen mallastuote isommasta ja skotti pienemmestä astiasta :D

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Pari huomiota Norgesta
« Vastaus #3 : Syyskuu 04, 2010, 01:47:02 ap »
Mainittakoon vielä, että Guzzien laatu on onneksi aivan eri tasolla verrattuna nelipyöräiseen (-vetoiseen) kotilooni, jossa tehtaan työn jälkeä sai takuun aikana (3v/100tkm) viimeistellä neljänneksellä hankinta hinnasta - selvisihän takuun merkitys!
Sitä seuranneet 65tkm ovat olleet ongelmattomia - toivottavasti jatkokin :)

T,
Jukka

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Pari huomiota Norgesta
« Vastaus #4 : Syyskuu 04, 2010, 20:11:15 ip »
Onneksi mun ajopeleillä on kelattu paljon, niin lastentaudit on silitelty jo kauan sitten. Guzzilla vissiin 80-90 tuhatta, autolla 230 tkm ja mopoillakin toista mittaria.
 ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Pari huomiota Norgesta
« Vastaus #5 : Syyskuu 05, 2010, 19:57:32 ip »
Sivutuki on taas kiinni. Pudonnut ruuvi oli kooltaan 6-koloinen 12 x 35 mm. En pannu liimaa. Öljyletkun korjaan talvella. Etujarrupalat piti vaihtaa myös. Ohuimmassa oli pintaa reilu milli. Uusissa reilu 5 milliä. Kestivät 41 tkm ja olivat tavalliset Ferodot. Alkuperäiset kesti 27 tkm.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99