No näin minäkin olen järkeillyt, enkä moista ole muissa moottoreissa nähnyt!
Sinänsä mulla on helppo tilanne kun kannet on irti ja koneistamolla toiseen helicoilia teetettävänä. Nyt pitää vaan pyytää odottamaan ennenkuin vetävät kierteen paikalleen, että selvitän löytyykö sopivan lämpöarvon pitkäkierteistä tulppaa. Mietityttää vaan kun toisessa on jo lyhyt helicoil, että saako sen pois ja pitemmän tilalle...?
Tulpat mittasin jo ja nämä NGK C8HSA (suositus) tulpat ovat 12,5mm mittaiset, Championin sivu ei tunne kuin 6mm, 12,5mm ja 19mm reach-mitat. Kyse ei ole aivan kierteen mitasta, vaan pituudesta keskielektrodin kärjestä tiivisterenkaaseen.
Pahus kun pitääkin kaikkea tutkiskella koneen aukiollessa, muuten olisin tästäkin seikasta onnellisen tietämättömänä ajellut täysin tyytyväisenä.:cool: