Ajovalon tehot hukkuu jännitehäviöihin, joita tulee ohuista johdoista, katkaisijoista ja liittimistä. Jännitehäviön määrän voi mitata polttimon kannalta valojen ollessa päällä ja verrata sitä akun navoista mitattuun valojen ollessa päällä myös tällöin. Myös kalliimmissa ajopeleissä tässä kohtaa on useimmiten parantamisen varaa. Cali EV:n kytkentäkaaviota katsellessa liittimiä on paljon enemmän ajovalon sähköreitillä kuin voisi arvata.
Ratkaisuun käytetään 1,5 (tai 2,5) mm2:n johtoja, lisätään pienet releet lampunkuvun sisään ja releille virta suoraan akulta. Johtimeen sulake (10A 1,5mm2 johdolle, 2,5:lle voi laittaa 15A) akun puoleiseen päähän (vasemmassa kylkikotelossa on tilaa). Alkuperäiset johdotukset käytetään releiden ohjaukseen lampunkuvun sisällä. Liittimet tinataan.
Maajohto on yhtä tärkeä. Lampunkuvun sisältä vedetään johdin alkuperäiseen maadoituspisteeseen, joka on vasemman kylkikotelon takana.
Lampusta tulee siis kaksi johtoa ulos (alkuperäisten lisäksi), toinen akun plussaan ja toinen maadoituspisteeseen. Calissa alkuperäisten johtojen värit on maajohto=musta, plussa=punainen. Laitoin releille myös relekannat. Niittasin ne vieretysten poppareilla pellinläpyskään jonka kiinnitin pienen mutterin alle lampunkuvun sisällä. Mahtuu siististi, pysyy paikallaan eikä tule oikkareita.
Tein saman joskus Vectran valoille ja tulos oli häikäisevä. Kaikki superkirkkaat polttimot ei tämän jälkeen kestäneet suurempaa jännitettä, tässä kohtaa ei kannattanut säästää.