Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi suunnittelee ison cruiserin valmistuksen aloittamista.  (Luettu 8204 kertaa)


capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: Moto Guzzi suunnittelee ison cruiserin valmistuksen aloittamista.
« Vastaus #1 : Heinäkuu 28, 2009, 22:01:16 ip »
Mikähän se semmoinen "iso" kruiseri sitten mahtais olla? Entisestään lihotettu Kalivieteri Stelvion pannulla?
Noh, oishan se kiva nähdä taas jotain uuttakin, mutta esmes Bellaggio tuolla 8V koneella olis kiva myös, tai vaikka V7 Cafen "isoveli".

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Voisi olla hyväkin
« Vastaus #2 : Heinäkuu 28, 2009, 22:26:52 ip »
Tuo Cali Claasic Stelvion pannulla - voisi olla hyväkin. Onhan siinä sentäs tehoa 30 heppaa enämpi. Eli enemmän käyttämättömiä tehoja...  :P  ::)  ;)

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Moto Guzzi suunnittelee ison cruiserin valmistuksen aloittamista.
« Vastaus #3 : Heinäkuu 28, 2009, 23:20:45 ip »
Eikös tuon California-mallin kehitys viimeisen 20 vuoden aikana ole keskittynyt lähinnä siihen, että pyörään on pultattu kiinni kaikkea painavaa ja kromattua rautaa lisää... :)

JuhaV

  • Vieras
Vs: Moto Guzzi suunnittelee ison cruiserin valmistuksen aloittamista.
« Vastaus #4 : Heinäkuu 29, 2009, 08:22:08 ap »
Cruiserin koneeseen tarvitaan alavääntöä joten turha katsella Stelvion koneen suuntaan.

Ehkäpä Guzzi tässä ajattelee että sitä saadaan lisää kun yksinkertaisesti laitetaan lisää iskutilavuutta koneeseen. Tosin cruiserin luonteeseen pitäisi kuulua sekin että sillä voi körötellä rytkymättä matalilla kierroksilla joten haastetta tuossa suunnitteluosastolle kyllä riittää.

- JuhaV

PS. Ja päästörajatkin pitäisi samalla pystyä läpäisemään

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: Moto Guzzi suunnittelee ison cruiserin valmistuksen aloittamista.
« Vastaus #5 : Heinäkuu 29, 2009, 09:05:50 ap »
Liittyisikö tämä hieman aikaisempaan aloitukseen http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=1943.0


Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Moto Guzzi suunnittelee ison cruiserin valmistuksen aloittamista.
« Vastaus #6 : Heinäkuu 29, 2009, 10:02:45 ap »
Eikös tuon California-mallin kehitys viimeisen 20 vuoden aikana ole keskittynyt lähinnä siihen, että pyörään on pultattu kiinni kaikkea painavaa ja kromattua rautaa lisää... :)

Täydellistä on huono parantaa  ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: Moto Guzzi suunnittelee ison cruiserin valmistuksen aloittamista.
« Vastaus #7 : Heinäkuu 29, 2009, 12:37:52 ip »
Liittyisikö tämä hieman aikaisempaan aloitukseen http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?topic=1943.0

Joo, eiköhän se siihen liittyne. Sinänsä ihan looginen veto kilpailijoiden tekeleihin verratessa, mutta eihän tuossa oikein olis edes järkeä, jos ei tehtäis uutta isompaa "vanhaa" konetta, eli nykyisen 1100cc myllyn tekniikalla mutta isonnettuna. Ei onnistune muuten kuin tekemällä sama kone isommilla kannuilla ja iskun pituudella, eli ei taida mennä ihan vaan osia vaihtamalla kuten Bellaggion koneen tapauksessa. Kun pitäis tosiaan ne päästönormitkin läpäistä.

Mutta sitten kun ne perusmitat on isonnettu, niin siitähän saataiskin jo soppeli cruiseri ameriikan markkinoille tyyliin trumpan thunderbirdi. Otetaan nykyinen kalivieteri kromikrumeluureineen, ja pultataan siihen 1600cc:ksi isonnettu wanha pushrod-kone ja voila... eikun ecco, siinäpä se uusi trendikäs ameriikan kruiseri on. Kunhan vaan malttaisivat ottaa sen pyörän aihion vanhemmasta ja pelkistetymmästä Stone mallista tai peräti Jackalista, niin voisi näyttääkin paremmalta. Mutta todennäköisesti siihen pitää saada sitä kromia, astinlautoja, kromia, trimmiraitoja, kromia,  ja muuta painavaa blingblingiä mukaan...
Saappaat nähä joko loka-marraskuussa olisi valmis proto esillä.

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Moto Guzzi suunnittelee ison cruiserin valmistuksen aloittamista.
« Vastaus #8 : Heinäkuu 29, 2009, 15:49:35 ip »
Kyllähän se tervetullutta on päivitys Californiarintamalle. Käytännössä nykytrendin mukaisesti on pakko lihottaa kuutiosenttejä, jotta pysyy kilpailijoiden mukana. Kunhan uudesta luomuksesta ei tule liiaksi perusamerikan kruiserin näköinen (puhumattakaan japsiversioiden) vaan vedoksen tunnistaa ensi silmäyksellä Moto Guzziksi. Oma visio olisi ollut esim. nykyisen Californian pitäminen runkomitoiltaan ja ulkonäöltään suht ennallaan ja siihen uusi esim. 1400 cm3 kone kaksiventtiili kansilla. Välttämättä ei tarvitsisi lihottaa ihan tonnikuussataseksi :o Mielenkiinnolla jään odottaan, että kuinka radikaalisti uusi California sitten poikkeaa nykyisestä ulkonäön osalta. :)
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: Moto Guzzi suunnittelee ison cruiserin valmistuksen aloittamista.
« Vastaus #9 : Heinäkuu 29, 2009, 18:46:06 ip »
Pääasia on että kahta ei vaihdeta: V-2.

hehehehehehe!