Kirjoittaja Aihe: Guzzin valmistusmäärät?  (Luettu 8894 kertaa)

  • Vieras
Guzzin valmistusmäärät?
« : Tammikuu 02, 2006, 12:21:47 ip »
Millaisia määriä Guzzeja valmistetaan vuositasolla verrattuna esim Ducatiin ja Apriliaan jos nyt puhutaan vaikka tuosta n. 1000 kuution luokasta?

Onko kenelläkään käsitystä asiasta?

Jossain oli maininta että Guzzeja oli tehty 4000 kappaletta joko 2003 tai 2004 minusta se on aika vähän.

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Guzzin valmistusmäärät?
« Vastaus #1 : Tammikuu 03, 2006, 02:46:52 ap »
Tehtaan markkinointitirehtööri Giorgio Papa (nyt siirtynyt Aprilialle) kertoi viime keväällä, että vuoden 2004 valmistusmäärä oli 4500 pyörän paikkeilla. Muistaakseni.

Tehtaalla on vain kaksi tuotantolinjaa, ja pyörät kokoonpannaan niillä käsin. Kun tehdas ei toimi keskeytymättömässä kolmessa vuorossa, tekee tuo 4500 jo 10 pyörää per linja per työpäivä. Kovin paljon suurempaan tuotantoon ei nykytehdas kai edes pysty.

TimoStone

  • Vieras
Guzzin valmistusmäärät?
« Vastaus #2 : Tammikuu 03, 2006, 09:09:46 ap »
Mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin muitakaan maailman hienoimpia kulkuneuvoja ei missään linjalla robottien toimesta ladota kasaan. Maybach, R-R, Swan-.veneet etc. Ne tehdään käsin laadun takaamiseksi.
Jopas on hienoa kuulua Jalojen Moottoripyörien Maailmaan!

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Guzzin valmistusmäärät?
« Vastaus #3 : Tammikuu 03, 2006, 15:13:53 ip »
Laitanpa tännekin pari kuvaa palstan piristykseksi...:D 

Ei ihan kamalasti teollisuusrobottimia ympärillä suihkimassa:



Jos ei kyllä ihan kauheasti ihmisiäkään, eikä kiirettä kokoonpanolinjalla:


  • Vieras
Guzzin valmistusmäärät?
« Vastaus #4 : Tammikuu 04, 2006, 00:37:39 ap »
"Jos ei kyllä ihan kauheasti ihmisiäkään, eikä kiirettä kokoonpanolinjalla:"

Olisiko Guzzin kasaaja-osasto hyvinansaitulla päivälevolla punaviinin latkimisen lomassa?

Jotenkin vaikuttaa vähän harrastelijatouhulta tuo kokoonpanolinja.

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Guzzin valmistusmäärät?
« Vastaus #5 : Tammikuu 04, 2006, 01:01:08 ap »
Ei se minusta harrastajatouhulta vaikuttanut, mutta vaikee sanoo, kun en ole muissa moottoripyörätehtaissa vieraillut, niin ei ole vertailupohjaa. Autotehtaisiin verrattuna siellä tuntui kyllä olevan hemmetin leppoisa ilmapiiri. Ikäänkuin kaikilla olisi ollut hyvä fiilis ja mukava olla töissä. Teollisuuslaitoksissa tavallinen mentaliteetti - mä oon täällä vaan töissä, ei kuulu mulle, tjsp. puuttui.

Pitäisi varmaan käydä kurkkaamassa millaista on vaikka Ducatin tehtailla.

Marko

  • Viestejä: 612
Guzzin valmistusmäärät?
« Vastaus #6 : Tammikuu 04, 2006, 01:30:26 ap »
Eilen postiluukkuun kolahtaneessa Motorcyclist -aviisissa oli  triviatietoa Kawasaki -nimisestä moottroipyörävalmistajasta ja jos nyt  ulkomuistista laitan parit numerot:

linjalta tulee pyörä ulos 2,5 min välein
yhden pyörän kokoamiseen menee 90 min
päiväkapasiteetti 1000 pyörää (muistankohan tämän oikein?)

Kaikenlaista muutakin numerotietoa oli, mutta nuo nyt tuli mieleen.

Aikamoiset erot on Italialaisiin, joka, toisaalta on _ihan_hyvä_asia_.

Vierailu ducatilla: http://www.ducatibikes.com/index.php/Ducatin_museo-_ja_tehdasvierailu_-_2005
Henk. koht. en ole käynyt.

jrajaniemi

  • Viestejä: 4
Guzzin valmistusmäärät?
« Vastaus #7 : Tammikuu 05, 2006, 18:02:45 ip »
Tuossa Marko jo linkitti meidän viimekesäisen Ducatin tehdasvisiitin. Minulla pisti samat asiat siellä silmään: kiireettömyys, lepposa ilmapiiri ja lähes kaikki tehtaan työntekijät olivat Misanossa SBK-kisoissa kannustamassa omaa porukkaa. Enpä ole ennen käynyt tehtaassa, jossa on noin hyvä ilmapiiri.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Guzzin valmistusmäärät?
« Vastaus #8 : Tammikuu 16, 2006, 09:22:31 ap »
Sama käsin kokoonpanon perinne on vielä voimissaan myös Irbitissä kun kasaavat noita klassisia Ural-pyöriä :) Ihan noin siistiltä ei paikat kylläkään näyttäneet ja porukkaa oli töitä tekemässä enemmän.

Hauskana yksityiskohtana oli tehtaan sisäisen logistiikan hoito: palikoita siirretään paikasta toiseen Ural-trikeillä! Samoja laitteita valmistetaan siellä nykyäänkin. Harmi ettei ole poskettomasti aikaa ja rahaa; tekisi mieli omistaa Ural "servicar" ...

MotoJussi