Tuossa omassa on Nevadan kone ja se kyllä huokailee aika lailla. Siis jos ei ole imuilma-avusteista suljettua järjestelmää, kuten vakioilmanputsarilla on. Ilmeisesti pidemmällä iskulla on suurin rikkansa rokassa, koska Larion omalla koneella huohotukseen riitti ohuet letkut venttiilikopista, suoraan vapaaseen ilmaan. Riitti jopa ratapäivän paiskomisen, ilman että öljyä olisi lennellyt putken nokasta.
kun sitten vaihdoin Nevadan koneeseen, ei matalemmille kierrosluvuille mitoitettu järjestelmä riittänyt ilman imuapua. Vanhentunut nokka-akselin stefa pullahti hieman ulos ja öljyä ryhtyi vuotamaan. Sen korjattuani, otin kampikammion etupäästä kierroslukumittarin pyörittäjän pois ja asensin siihen ylimääräisen huohottimen. Tosin pulloon johdettuna keräilin käytöstä poistuvaa öljyä, koska tuossa kohden ei ole (edes venttiilikopan alkeellista) öljynerotinta.
Rakentelin omaani purkin, johon johdin koneen omat huohotinputket, ylimääräisen ja purkin pohjaan paluuletkun öljypohjaan. Kanneksi purkille sovelsin suuren vapaavirtausfiltterin. Nyt huohotus öljyisinen hönkäilyineen pysyy kurissa myös kovemmassa ryskäämisessä. Pöntöllä on tilavuutta sellainen puolilitraa ja putkien lähdöt n. 10mm.
Vastaus siis aiheeseen: Huohottaa kuuluu, mutta olisiko emäntäsi pyörässä joku paluuletku tukossa tai lutussa? Ei öljy pääsisi takaisin kiertoon, vaan valuisi putsarin kopasta luontoon?