Kirjoittaja Aihe: cali ei väännä  (Luettu 3084 kertaa)

MYLLIS70

  • Viestejä: 3
cali ei väännä
« : Heinäkuu 31, 2008, 15:52:15 ip »
Loppu cali kakkosesta yhtäkkiä vääntö eikä ota kierroksiakaan normaaliin tyyliin. sain ajettua kotiin kakkosella. kolmosella ei enää jaksanut. mitään sivuääniä ei kuulu. bensansyöttökö tukossa vai mitä?

GMies

  • Viestejä: 310
cali ei väännä
« Vastaus #1 : Elokuu 01, 2008, 02:31:10 ap »
Tuli vain tuosta mieleeni eräästä ammattimekaanikkona itseään pitävästä kaverista.
Asiakas vei Guzzinsa samasta syystä korjattavaksi, tyhjäkäyti oli moitteeton, mutta kun väänsi kaasua , niin kävi huonosti, ei jaksanut vetää.
Vaihdettiin tulpat, ei apua.  Tarkastettiin kärjet ja säädöt, ei apua.   Syynättiin puolan ym. sähköjohdot, ei apua. Uimurikammiot auki ja puhdistettiin, ei apua.  Taidettiin välillä ihmetellä ja taas haettiin vikaa.
Kaasarit pois, no mitä nyt, nyt !!     KAASUVAIJERI POIKKI!

Kaasuvaijerin katkeaminen löytyy periaatteessa paljon yksinkertaisemminkin, tarttuu vaijerin kuoresta kiinni ja nykäisee, jos jää käteen se on poikki.

Noin yleensä, aloita vian etsiminen helpoimmasta ja yksinkertaisimmasta päästä ja etene siitä vaikeampaan / työläämpään osaan.
Jätä pyorän totaalinen purkaminen viimeiseksi, ellet muuten vain halua harjoitella.
2002 Atlantic 500
2004 B750

MYLLIS70

  • Viestejä: 3
cali ei väännä
« Vastaus #2 : Elokuu 01, 2008, 03:50:21 ap »
kiitti vinkistä. nyt kun kerroit, niin mulla on vahva kutina, että juuri kaasuvaijeri on poikki. kaasukahva nimittäin tuntuikin jotenkin omituisen kevyeltä. en oo vielä pyörän kimpussa mutta uskon et keissi on ratkaistu. kiitti paljon

TimoEv

  • Viestejä: 2 170
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
cali ei väännä
« Vastaus #3 : Elokuu 01, 2008, 04:42:42 ap »
Jäin toisen kerran teille Guzzin kanssa - Stone 2001. Kaasuvaijeri katkesi kesken matkan. Sen kyllä huomasi heti kahvasta - oli ihan löysä eikä vastannut kaasuun. Laukusta uusi vaijeri ja Gerber. Puoli tuntia ja voilá!
Noissahan on kaksi identtistä vaijeria, veto- ja palautusvaijeri. Vetosellaisen tilalle voi vaihtaa palaustusvaijerin ja ajaa ihmistenilmoille yhdellä vaijerilla.

Se ensimmäinen Guzzin tiellejättäminen johtui - kuten jo kerran kerroin - bensamerkkivalon pimenemisestä...huoh!

Ja tuossa keväällähän revin partakarvoja irti, kun kone ei jaksanut, mutta se ilmeisesti johtui siitä vuotavasta pa-filtteristä. Pa-paine hävisi filtterin vuotoon.