Kirjoittaja Aihe: pienillä kierroksilla paukkuu.  (Luettu 7749 kertaa)

vehvis

  • Viestejä: 38
pienillä kierroksilla paukkuu.
« : Heinäkuu 01, 2008, 04:32:56 ap »
-81 sp on alkanut paukkua todella miehekkäästi pienillä kierroksilla (alle 2500). voisiko syy olla uusissa tulpan hatuissa (5 k-ohmia) ettei jaksa kipinöidä? reilusti kaasua annettaessa ja normaaliajossa (+3000 rpm) toimii moitteettomasti. vai olisiko syy sittenkin kaasuttimen tulvimisessa (kohoneulat vaihdoin vaan ei auttanut)??

 onko kokemuksia ongelmasta? ajossa ei haittaa mutta liikennevaloissa tulee kerättyä turhan paljon katseita :)

Ekku

  • Viestejä: 894
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #1 : Heinäkuu 01, 2008, 07:33:24 ap »
Siellä on melko varmasti tyhjäkäyntipiiri tukossa.

Oma sp teki ihan sitä samaa. Roskan ei tarvitse olla suuri.

Ota ne kaasuttajan kyljessä olevat seosruuvit kokonaan auki ja puhalla sinne vaikka vähän paineilmaa tai sitten laske bensaa läpi.

Ei ne on ne pienemmät ruuvit eli ei ne isot joilla säädetään luisteja.

Uskoisin että tuolla paranee.

vehvis

  • Viestejä: 38
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #2 : Heinäkuu 01, 2008, 08:28:33 ap »
ei auttanut puhaltelu. vaikka oli kyllä paskaa kierteitä myöten...

vehvis

  • Viestejä: 38
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #3 : Heinäkuu 01, 2008, 09:06:44 ap »
tulpanhatut vaihdettu ja muutosta ei havaittu. täytyy varmaan purkaa ne kaasarit palasiin ja putsata kunnolla. alkaa jo periaatteesta ottamaan päähän. vaikka luohan se tiettyä raaseri-henkeä kun kone ei suostu käymään tyhjäkäyntiä :)

guzzismo

  • Viestejä: 41
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #4 : Heinäkuu 01, 2008, 11:38:38 ap »
Takavuosina Saksanmaalla alkoi Cali III paukuttaa motarilla aina kun jouduttiin löysäämään vauhtia, kun sitten pauke kasvoi kasvamistaan ja viereisellä kaistalla alkoivat jo tuijottaa, piti pysähtyä tekemään kevyttä kenttähuoltoa. Lopulta kärkikotelosta löytyi vikakohde; toisen sylinterin kärkien "nostaja" (se ruskea juttu siinä vasaraosan varressa) oli kuivuuttaan kulunut matalaksi ja kärjet eivät enää pienillä kierroksilla avautuneet kun aina silloin tällöin, seurauksena raakana valuneen bensan syttyminen pakoputkessa, hyvä ettei Lafranconi lentänyt pitkin autobaanaa. Säätämällä kärkiväli kuntoon ja vähän voitelua akselin nokkaan ja matka jatkui.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2008, 11:39:00 ap kirjoittanut guzzismo »

vehvis

  • Viestejä: 38
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2008, 03:23:44 ap »
sitäpä siis seuraavaksi tsekkaamaan. on se hyvä ettei hommat lopu...

vehvis

  • Viestejä: 38
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #6 : Heinäkuu 19, 2008, 07:08:37 ap »
alkaa tuntua että sytkäpuolella se vika on oltava. sen lisäksi että putkessa paukkuu niin liekkejä lentelee myös kaasarista ilmanputsariin!! ei taida ihan olla ennakot tai kärjet kohdallaan. minkäslainen operaatio toi ajoitus on??

vehvis

  • Viestejä: 38
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #7 : Heinäkuu 23, 2008, 07:11:48 ap »
no tulipahan opeteltua guzzin sytkäjärjestelmää, siellä se vika oli. kärkiväli n 0,15 ja ajoitus mitä sattuu. en tiedä miten nopeasti pitäisi kärjet kulua ja mikä on ennakon säätöväli, mutta kovin nopeasti meni päin hanuria jos on normaalia käytöstä guzzille... 

Janne K

  • Viestejä: 154
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #8 : Heinäkuu 24, 2008, 02:25:22 ap »
Ainakin lempparissa kärjet pitäisi säätää 3000km välein. Kyllästyin häiritsemään naapureita ja polttamaan käsiäni pakoputkeen ja laitoin Silent-Hektikin kärjettömän jo muutama vuosi sitten. Ei ole sen jälkeen tarvinnut sytkävehkeisiin koskea.

lemppari

  • Viestejä: 406
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #9 : Heinäkuu 24, 2008, 02:51:25 ap »
Laitoitko öljyä huopaan siinä sytytysyksikön akselin päässä? Siitä se öljy voitelee hijalleen akselin nokkaa, ettei katkojan bakeliittipala kulu. Unohdin kyseisen toimenpiteen ja kuluihan se ennätysajassa.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

vehvis

  • Viestejä: 38
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #10 : Heinäkuu 24, 2008, 03:40:09 ap »
en kyllä laittanut öljyä. siis tarkoitatko sen nokan päätä mikä aukoo kärkiä? en edes huomannut siinä mitään huopaa mutta täytynee tarkistaa...

onko voiteluaineella itsellään väliä ko. paikassa vai onko tärkeintä että on jotain?

lemppari

  • Viestejä: 406
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #11 : Heinäkuu 24, 2008, 04:33:40 ap »
Siinä akselin päässä on sorvattu syvennys jonka reunalla on pieni aukko. Syvennyksessä kuuluu olla huopatyyny, josta keskipakovoima painaa öljyä aukon kautta akselin nokalle. Lemmy 1:ssä se tyyny oli ihan nelikulmainen, sopivan kokoinen huovanpala joka kulmista kiilautui paikoilleen.

Koska Le Mansilla on taipumus paukuttaa kärkisytkällä kaupunkiajossa putkissa silloinkin kun sytty on kohdallaan, vaihdoin elektroniseen Silent Hektik sytkään. Siinä on kaikki elektroniikka alkuperäisen kärkilevyn tilalla, eikä siis tarvitse virittää johdotusta mustalle laatikolle erikseen. Eikä pauku putkissa enään.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

  • Vieras
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #12 : Elokuu 06, 2008, 02:14:47 ap »
... vaikka pieni kaupunkipaukuttelu on ihan mukavaa vastapainoa surraaville japsisporteille! Tonttuässän paukahtelu vaimeni lähes olemattomiin pienillä sytkän ja tyhjäkäynnin säädöillä. Nyt melkein harmittaa. Liekkejä ei tosin ole välkkynyt missään vaiheessa. :D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #13 : Elokuu 06, 2008, 03:25:53 ap »
Aika tiheä on säätötarve isolohkon kärjillä :huh: Pikkulohkossa olen jopa kerran säätänyt kärjet (no yhden kerran olen toki ne lisäksi irroittanut ja sovittanut toiseen koneeseen..) sinä aikana, kun pyörä on minulla ollut. Tosin silloinkin säätäessäni kirja-arvoihin, käynnistyvyys ja kylmäkäynti heikkeni merkittävästi! Säädin kärkivälin ja kärkikulman jne. käytännössä samaan missä oli ennen säätöä, ja kappas kun pelittää!! Näillä kärjillä olen ajanut vieläpä pari kymppiä ja edelliset omistajat sitten mitä lienee. Toimii muuten hienosti vaikka on kärjet.

Tuo iso pikkulohko ilmoittaa vähenevästä polttoaineesta räiskyvällä tuli- ja melushowlla. Putkista iskee punakukkoa ja ääni on kuin kanuunalla jyräyttelisi!! Juuri kerkeää kääntää varalle, kun on heti tilanteessa kiinni. Sitten muutamat kymmenet metrit hytkytään, kuin kengurun selässä, ennen kuin tasoittuu paremmalle käynnille.

Seokset pidän niin vahvalla, kuin tulpat kestävät. Niitä voi hommata sitten joka kevät uudet. Ei pauku juurikaan ja pehmentää myös tuota moottorijarrua. Ei tuo polttoainetalous ainakaan ole kovin paljoa kärsinyt -> tuolla setupilla alle 5-7 litraa sadalle, riippuen ajotyylistä. Miinuksena näillä putkilla lievä pakokaasun tuoksu lahkeissa ja saappaissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

vehvis

  • Viestejä: 38
pienillä kierroksilla paukkuu.
« Vastaus #14 : Elokuu 06, 2008, 04:31:34 ap »
joo tuntuu olevan tiheän säätämisen laite. mutta en kyllä silti edes harkitsisi ajavani jollain jaappanin kyykyllä, kyllä tämä sentään potkii niinkuin moottorin pitääkin :)