Kirjoittaja Aihe: Rasvaa peliin  (Luettu 5706 kertaa)

  • Vieras
Rasvaa peliin
« : Kesäkuu 05, 2008, 04:54:13 ap »
Pikku Guzzi V35 c on ollut vuosia käyttämättömänä.

Olisi varmaan aihetta vaihtaa tuoreet öljyt vaihdelootaan ja perään. Mitärasvaa ja kuinka paljon ?

  • Vieras
Rasvaa peliin
« Vastaus #1 : Kesäkuu 06, 2008, 00:57:26 ap »
Eikö tosiaan kenelläkään ole tietoa öljyn mallista ja määrästä ?

  • Vieras
Rasvaa peliin
« Vastaus #2 : Kesäkuu 06, 2008, 00:57:27 ap »
Eikö tosiaan kenelläkään ole tietoa öljyn mallista ja määrästä ?

Marko

  • Viestejä: 612
Rasvaa peliin
« Vastaus #3 : Kesäkuu 06, 2008, 03:07:21 ap »
No, minäpäs vähän googletan, *pikkuhetki*


jaahas, tämmöstä pukkaa: google

ja siitä valitsemme ensimmäisen linkinThe Moto Guzzi V35 Imola Page

Siellä näyttäis vasemmassa yläreunassa olevan "Small Twins Technical Data"
http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/1862/smtwtech/smtwtech.htm

ja siellä lukisi, että:

"Oil sump     2 litres SAE 10W/50 (Agip Sint 2000 recommended by Guzzi)
Gear box
    0.9 litres SAE 80W/90 (Agip Rotra MP recommended by Guzzi)     0.9 litres SAE 85W/140 (Agip Rotra MP recommended by Guzzi)
Rear drive     0.16 litres SAE 85/W140 (Agip Rotra MP) plus 0.01 litres Molykote type "A" or Agip Rocol ASO/R

(I use 0.170 litres Castrol synthetic ATF 80/W140 without any additives)"


Moottoriin siis kaksi litraa 10W/50 öljyä, Vaihteistoon 0,9 litraa 80W/90:iä ja perään 1,6 dl samaa kuin laatikkoon, (tai vaihtoehtoisesti 85W/140) ja reilu fingerporillinen (0,01 litraa) Molykote A:ta, saa esim. Piikkiöstä.





TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Rasvaa peliin
« Vastaus #4 : Kesäkuu 06, 2008, 04:25:01 ap »
Muuten löysin työkoneelta manuaalista samat luvut, paitsi lootaan ehdotetaan laitettavan litran verran öljyä. Desi ei siinä merkkaa juuri mitään, tärkeintä on, että laatikossa on puhdasta ja vedetöntä laatikkkoöljyä. Ja sen verran, ettei kuumana tirahda huohottimesta ulos. Roiskevoitelu tuolla laatikossa ei ole turhan nuuka.

Moottoriöljy on ilmeisesti tällä palstalla uskonasia, joten en ryhdy siitä ruotimaan, tai suosikkejani esittelemään. Sinnekin niin paljon rasvaa, että näkyy mittatikun puolivälin tienoilla. Jos on yli kovin paljoa, niin se kyllä maistuu koneelle ja ilmeisesti V35C:n kyseessä ollen moottori on iiskusuhteeltaan kierroskone, päätyy liiallinen öljy myös ilmanputsariin huohottimen kautta.

Perässä saa käyttää molycotea jos haluaa. Se ei paljoa maksa tuonne lisäillä, mutta hyöty lienee vähintään kyseenalainen. Itse laitan perään vaahtoutumisenestoaineet sisältävää perä/vaihdeöljyä. On kotoisin autotarvikeliikkeestä ja on edullista.

Mistäkö tiedän että toimii Guzzin perässä? No siitä, että reippaan ajelun jälkeen peränkuoret ovat kosketuslämpimät, eivät kuumat. Ja täälläkään ei huohottimesta ulkoistu hienoista huurua enempää öljyä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

  • Vieras
Rasvaa peliin
« Vastaus #5 : Kesäkuu 09, 2008, 15:09:58 ip »
Kiitos vastauksista. tein työtä käskettyä. Nyt on tuoretta rasvaa joka lokerossa.

Ja pysyivätkin ekat parisataa kilometriä.

Pauli

  • Viestejä: 24
    • www.rokla.net
Rasvaa peliin
« Vastaus #6 : Kesäkuu 20, 2008, 09:12:57 ap »
Edellä mainitussa osoitteessa tuo jäykempi lootaöljyvaihtoehto näytti koskevan nimenomaan 650 cc -malleja. Onko loota niissä lujemmalla vai mikä lie syynä... Hiukan hankalaa hankkia pienissä erissä tuo 85/140. Vai onko vinkkejä?

BMW

  • Viestejä: 338
Rasvaa peliin
« Vastaus #7 : Kesäkuu 20, 2008, 11:23:07 ap »
Motonetissä on litran pulloissa tota paksua lootaöljyä.

mp71

  • Viestejä: 8
Rasvaa peliin
« Vastaus #8 : Kesäkuu 23, 2008, 03:52:45 ap »
Pauli kirjoitti:
Lainaus
Edellä mainitussa osoitteessa tuo jäykempi lootaöljyvaihtoehto näytti koskevan nimenomaan 650 cc -malleja. Onko loota niissä lujemmalla vai mikä lie syynä... Hiukan hankalaa hankkia pienissä erissä tuo 85/140. Vai onko vinkkejä?
Motorexin 85W/140 öljyä saa Stormilta litran purkissa.