Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: herrapii - Heinäkuu 14, 2007, 02:28:25 ap

Otsikko: SUPER TRAPP
Kirjoitti: herrapii - Heinäkuu 14, 2007, 02:28:25 ap
tuollaisia herkkutötteröitä sovittelen classic.iin pituus 19" joten jotain jatkoa tarvii tehdä uuteen H-putkeen samoin halkaisija on 2". Eli kysymys teille tietäjille tarvitseeko jotain seoksia tai muuta säätää jos bacopucet vaihtaa. Isot pojat olivat sillä kannalla että powercommander tai vastaava ei olisi tarpeen.

Miten on?
Otsikko: SUPER TRAPP
Kirjoitti: - Heinäkuu 15, 2007, 10:26:47 ap
Supertrapeissahan voi vastapainetta säätää niiden laippalevyjen määrää muuttamalla. Jos säädät sen vastaamaan alkuperäisten putkien vastapainetta niin seoksiin ei tarvitse koskea. Mutta todennäköisesti haluat kuitenkin sieltä sitä ääntä originaaleja enemmän ja silloin säätö voikin olla jo tarpeen.

- JuhaV

PS. Joskus laitoin alumiiniset Supertrapit lemppariin, kevyet sekä painoltaan että optisesti.

(http://www.kolumbus.fi/koivupiha/Juha%20pics/lmready.jpg)
Otsikko: SUPER TRAPP
Kirjoitti: herrapii - Heinäkuu 15, 2007, 11:05:06 ap
juu sitä meteliähän minä olen lisäämässä ja säätää voi sin tai säädättää paremminkin mutta onko guzzin omat laitteet säädettävissä vai pitääkö ostaa joku boxi
Otsikko: SUPER TRAPP
Kirjoitti: MotoJussi - Heinäkuu 18, 2007, 03:59:09 ap
Powercommander on yksi vaihtoehto säätöön.

Guzzin omia ei ihan helpolla voi säätää, mutta legenda kertoo että Lahdessa joku osaisi kyseisen tempun tehdä. En tiedä mahdollisuuksista tarkemmin, mutta AP Forsberg taisi joskus asiasta jotain mainita. Siis, jos siinä on M15 ECU.

Itse hankkisin sinuna ehkä PowerCommanderin. Ei maailman paras juttu voileivän keksimisen jälkeen, mutta hoitaa homman.

Ah, "ei olisi tarpeen", kuului alkuperäinen viesti. No näinhän se on! Mutta jos haluat muutakin kuin erilaisen näön ja erilaisen äänen, on syytä varmistaa että koneessa on seokset optimissaan ja mopottimen potentiaali saadaan kaivettua esiin.

Jos olisin sinä, niin tekisin temput vielä ilmanputsarillekin niin jopa alkaisi ohitukset sujua!

MotoJussi & California K
Otsikko: SUPER TRAPP
Kirjoitti: herrapii - Heinäkuu 18, 2007, 11:11:16 ap
rosterisuperit ovat kiinni ja tyhjää hoota tehdään mustasta alumiinista hyvältä näyttää ja kuuluu kans. Vanha vaimentajan kiinnitys on käytössä samoinkuin lämpösuoja eli mahdollisimman original

Viaber niminen firma Järvenpäässä mainostaa omaa boxiaan ovh.280€ ja penkitystään sekä säätämistään. Piikkiö ilmoitti Rapidbike laitteen hinnaksi 500€ ja työt.

Taidan ottaa riskin ja koittaa ViaBerii koska olen laiska ja käynti työpäivänäni Piikkiössä on hankalaa.

Nyt suunnittelen jonkinlaista vapaavirtaus ilmansuodatinta jotta saisin jonkinlaisen hyödyn penkityksestä sekä vissiin laihasta seoksesta johtuvan nykimisen ja on off ilmiön tasakaasulla vähenemään....

Hassua miten kivan vaimentimen osto ja asennus poikii uutta ja uutta ja budjettia ei enää uskalla itsekkään laskea...
Otsikko: SUPER TRAPP
Kirjoitti: I.H. - Heinäkuu 18, 2007, 13:06:23 ip
Älä laske ja jos lasket älä kerro eukolle ! Ehkä näemme nämä rakantelut Guzzi-rallissa Ruovedellä
Otsikko: SUPER TRAPP
Kirjoitti: MotoJussi - Heinäkuu 18, 2007, 17:55:39 ip
Jos poistat ilmanputsarin kannen, repeävät korvasi imukorinaan.

Tietty jos moisesta tykkäät  niin valintahan on sinun.

Itte, aikanaan, korvasin Cali Jackalista ne mehupillit ilmanputsarin kannessa auton ylävesiletkun pätkillä. Hengitti pal pal paremmin ko orgis eikä pitänyt meteliä.

http://www.guzzitech.com/photos/JussiS-imuputket.jpg ruma ja paskainen mut toimiva.

Kukin makunsa mukaan.

MotoJussi & California K
Otsikko: SUPER TRAPP
Kirjoitti: herrapii - Heinäkuu 19, 2007, 07:54:35 ap
Sieltä se pilkottaa