Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: lounliraider - Elokuu 14, 2025, 10:37:05 ap
-
Mistähän löytyisi tietoa vanhemmista Guzzeista Suomessa, etenkin uutena tänne tuoduista? Ainakin Nuovo Falcone, Galletto ja Super Alce ovat tulleet joskus itselle vastaan. Hiljattain tulin hankkineeksi -59 Zigolon ja -60 Stornellon, joista Zigolo on varmuudella ns. Suomipyörä. Tiedossa on myös, että Konetuote Oy:llä oli 50-luvun joillakin messuilla esillä Zigolo ja Cardellino.
Ko. Zigolo oli täsmälleen saman värinen ja mallinen kuin nyt hallussani oleva, ja olisi kiinnostavaa tietää tuotiinko ja myytiinkö niitä muitakin, kun Zigolo oli jonkin verran painavampi kuin verovapaan kevytmoottoripyörän määritelmä salli.
-
Kaivoin esiin ko. Semior-Mobilistin, ja kysymyksessä oli tammikuussa 1960 järjestetty moottoripyöränäyttely; messupyörässä näytti olevan nopeusmittari, kun taas omassani on alkuperäinen Guzzilogolla varustettu peitelevy, joten kai noita Zigoloita on ainakin kaksi tuotu.
-
Viime tai edellistalvena Jyväskylän rompepäivillä oli vahvasti projektikuntoinen Zigolo. Onko tämä se hankkimasi, vai onko siinä kenties toinen? Ymmärsin, että oli nimen omaan Suomessa uudesta asti ollut yksilö.
-
Tuo oma Zigolo on erittäin hyvin säilynyt alkuperäiskunnossa, ja kaikesta päätellen erittäin vähän ajettu, ja sen omistushistoria on tiedossa -90- luvun alusta saakka, joten ei ole sama. Mielenkiintoinen tieto joka tapauksessa.
-
Minun Falcone 500 Turismo vm.1957 on Saksan tuonti vuodelta 2010. Siinä on vakiona: upside keula, takajousitus piilossa moottorin alla, säädettävä takajousituksen paluuvaimennus, keskiseisontatuki ja rengaspaineen ilmapumppu integroidussa telineessään. Myos ajon aikainen säädettävä ohjauksen vaimennus kuuluu mallin alkuperäiseen varustukseen. Yksi "makaava sylinteri", ulkoinen vauhtipyörä, Dell Orton kaasutin, 4 vaihdetta ja tehtaan ilmoittama silloinen teho noin 18hv. Ketjuveto. Rumpujarrut. Vaihdepoljin oikealla puolella, jarrupoljin vasemmalla. Moottori pyörii ns. vastapäivään. Öljynvaihto 3000km välein, renkaiden ilmanpaineiden tarkastus n.200 km välein. Aikakautensa huolettomin moottoripyörä sisarensa Airone 250 kanssa. Kuulemma valittu joskus muinoin maailman romanttisimmaksi moottoripyöräksi.
Jouko
-
Mukavia tiedonmuruja tihkuu, hienoa! Todella hieno pyörä Joukolla, olen joskus ajanut kaverin Nuovo Falconella ja pidin siitä kyllä. Jos Jouko aiot joskus luopua tuosta pyörästä, niin en pahastu yhteydenotosta...
Sattumoisin törmäsin carandclassic.com- sivustolla ilmoitukseen, jossa on kaupan -57 Zigolo Luumäellä, Suomessa. Hienossa kunnossa sekin mutta melkoisella hinnalla.