Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: RStone - Elokuu 07, 2025, 10:42:06 ap

Otsikko: Uhka vai mahdollisuus?
Kirjoitti: RStone - Elokuu 07, 2025, 10:42:06 ap
Loimaan Laatuauton vaihdokkirivistössä autojen seassa on piiiitkään majaillut tämä
Nevada CB-194
Tunteeko joku entiseksi omakseen? Traficomin mukaan on aloittanut vaelluksensa Riku Motorsilta ja haltija/omistajia on ollut lukuisia.
Kaasutin- ja ruiskumallit tietysti jakavat mielipiteitä, mutta onko tällainen uhka vai mahdollisuus?

Moto Guzzi Nevada 750 Club 750 cm³ 2003 - Loimaa - Moottoripyörä - Nettimoto https://share.google/FkQfMBD22b9qwtjEA
Otsikko: Vs: Uhka vai mahdollisuus?
Kirjoitti: motomatti - Elokuu 07, 2025, 14:46:05 ip
Kaasuttimissa on enemmän puuhaa. Muutoin ookoo. Ruiskutus pelaa oikein ja varmemmin eikä tarvitse juurikaan hoivaa. Molempien suhteen ovat omat talvisäilytysprosessit. Kyseinen siistinoloinen vehje on kaasuttimilla.
Otsikko: Vs: Uhka vai mahdollisuus?
Kirjoitti: RStone - Elokuu 07, 2025, 18:19:28 ip
Kiitos Matti, näin olen myös ymmärtänyt ja tämä on kaasutinpeli.
Ilmeisesti i.e. ruiskukone käy tasaisemmin kuin kaasarivehje, vaihteisto on parempi(?), kytkin kevyempi (?) ainakin joidenkin arvioiden perusteella.
Moto1-lehden 5/2004 mukaan ruiskunevada pohjautuu rakenteellisesti Brevaan. "383 vanhan mallin 441:stä komponentista on vaihtunut uusiin tai suunniteltu uudestaan." Eli on tavallaan eri pyörä.
Kaasutinmallisarjassa tämä päivitetty versio yhdellä etulevyjarrulla ja Californian mittaristolla on omalla tavallaan rouheampi kuin uudemmat.
Omaa kokemusta on parinkymmenen vuoden takaa 1997-mallisesta, jonka penkki ja ajoasento oli 180-senttiselle vähän liian ahdas. Onko uudemmissa yhtään parempi? Toki penkin muokkaus voisi auttaa asiaa.