Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: s151669 - Maaliskuu 17, 2025, 10:44:29 ap
-
Tulipa tässä taas kevättä odotellessa mieleen jotta missäs asennossa noi kaasarit kuuluu olla ? Pyörä edelleen kaverin tallilla joten juuri nyt ei pääse tarkistamaan mutta muistikuva on etteivät ne ole ihan pystyssä vaan vähän levällään ulospäin sillain että kaasuvaijerit tulee notkeasti. Ja nehän mokomat pyörii kyllä aika paljonkin suuntaan jos toiseen.
Tuollahan lienee jonkinlainen vaikutus seoksiin etenkin tyhjäkäynnillä jonka säätelyssä oli (roskista + ruosteesta johtuvia) ongelmia.
-
Jos kaasuttimissa on kaksikellukkeinen kohovivusto, jotka hoitavat kohokammion nestepinnan tasoa, ei pieni kaltevuus haittaa lainkaan. Nestpinta pysyy, keskimäärin, oikeassa tasossa kun toinen koho saman akselin toisessa päässä on nestepintaa ylempänä ja toinen hieman syvemmällä nestepinnasta. Eli nesteen keskimääräinen noste on vakio. Eli ei syytä huoleen. Mutta ei kovin montaa astetta. Arvioisin että noin kymmmenen asteen kohdalla voi tulla häiriöitä. Voit vaikka kokeilla missä kulmassa kipuraja iskee...
-
Jos kaasuttimissa on kaksikellukkeinen kohovivusto, jotka hoitavat kohokammion nestepinnan tasoa, ei pieni kaltevuus haittaa lainkaan.
No niinpä tietysti. Kas kun ei aikaisemmin ole edes tullut mieleen mutta noinhan se toimii.
-
On myös muita asioita joita kysytään kuten se miten kaasuttimet toimivat kun kaarretaan jyrkästi. Kaasuttimet eivät reagoi mitenkään koska kaasuttimen nestepinta pysyy vakiona kaasuttimen kohokammiossa ihan fysiikan lakien mukaan. Mutta jos kaatuu niin silloinkin ja bensa valuu maahan. Sitäkin on kysytty miten kaasutin toimii krossipyörässä kun se on hyppyristä tullessa ilmassa. Voin taata että että silloinkin on tärkein asia voimissaan eli 1G.