Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: JuKoS - Joulukuu 14, 2024, 17:32:56 ip
-
Sain muutaman kangas merkin ja tuli mieleen onko jotain käytäntöä, virallista tai epävirallista mihin kohtaan ajotakkia laitetaan esim maatunnus, entäpä sitten esim Moto Guzzi merkki.
Ajattelin laittaa merkit kankaiseen ajotakkiin kun sitä lähinnä Guzzin kanssa käytän, (kyykkypyörän kanssa tulee käytettyä nahkaista kokopukua). Näissä merkeissä on jonkinlainen kuumennettava liima takana, vaan mitähän takki tuumaa silitysraudalla kuumentamisesta? siellä on kuitenkin vuori ja jotain vanuakin välissä joten ohjeen sisäpuolelta kuumentaminen ei taida tehota?
Laittakaahan kommenttia asiaan, kiinnitykseen ja varsinkin sijoituskohtiin.
-
Normaali käytäntö on moottoripyöräkerhoilla, niillä jotka ovat rekisteröityjä yhdistysrekisteriin että vasemmalla, ns. sydämen seudulla on kerhomerkki ja maatunnus.
Selässä voi sitten olla lisää informaatiota esimerkiksi kokonainen kerhotunnus kaikkine koukeroineen.
Täällä on listattu nimenomaan selkämerkkejä: https://www.bikerunion.fi/kerhot-ja-selkamerkit
Meillähän riittää kovin hyvin että jos selkäpuolelle jotain haluaa laittaa niin Guzzin kotka lienee asiallisen näköinen ja jos haluaa vahvistaa vaikutelmaa niin yhtä isolla Moto Guzzi-tikkaus alle. Gruppo on rekisteröity yhdistys.
Itse kun olen, ensisijassa perustamani ylöjärveläisen kerhon jäsen on takissa/liivissä vasemmalla pieni Suomen lippu ja sen alla kerhoni tunnus ja Guzzin kotka. Näillä olen pärjäillyt. Oma kerhoni LCRmc on rekisteröity yhdistys ja käytän kerholiiviä. Asiaa tuntemattomat asiaa vierastavat mutta pääasiassa olen kokenut liivit positiiviseksi. Ihmiset tulevat jutulle mielellään.
Liivin sijasta voi tikata nahka-asuun merkit mutta nk. tekstiilipukuun pitää liimata tai keksiä jokin muu juttu. Minusta ajorytkyjen päälle laitettu liivi hoitaa asian myös.
-
Hommasin hyvän huomioliivin, kun nahkasellaiset on hintavia, eikä kangasliiviä juurikaan ollut missään saatavilla. Piironginlootasta kaivelin erilaisia kangasmerkkejä, joista valitsin muutaman. Valinta oli vaikea.
Yritin sillä lämpöliimalla, joka merkeissä oli. Eivät pysy kunnolla. Bostikilla näköjään pysyy - toki kai muullakin kontaktiliimalla. Merkkien järjestys on mielivaltainen, mutta oudonpikin kyllä havaitsee ajavani Moto Guzzilla...
Merkit kyllä pysyisivät varsinaisessa ajotakissakin, mutta kun se on uusimislistalla, niin en tohtinut siihen liimailla. Uusi tulee, jahka tästä rikastun...
Muuten se huomioliivi on tavallaan turhake. Calissa kun on iso tuulilasi ja iso takalaukku, niin eipä sitä liiviä juurikaan näy tarkoitustaan vastaavasti.
Mutta tekeleeni on mun mielestä aikas upea!
-
Nämä kun on lähinnä koristeita niin ajattelin laittaa ne ajotakin hihaan, olisiko siinä mitään paikkaa mihin ei saisi laittaa ja mikä kohta olisi hyvä?
-
Varmaan vasen olkavarsi. Ei ole mitään sääntöjä sinänsä. On vain tapoja.
-
Yksi vinkki kangasmerkkien kiinnittämiseen on ommella takkiin "karhunkieli" ja sen vastapuoli merkin takapuolelle.
Tällöin merkin voi helposti vaihtaa jos vaikka pyörämerkki tai -kerho vaihtuu.
Aikanaan tuli käytettyä eBay-ostoksena hankittua keltaista liiviä, joka oli tavallista löysää huomioliiviä jäykempi eikä lepattanut ajossa. Siihen tuli ommeltua monia eri merkkejä.
-
Mulla on mp hälyliivissä merkkejä ommeltuna. Hidasta puuhaa mutta kun on aikaa.
+60 merkki tietenkin Guzzi ja Benelli. (TimoEv:n harmiksi)
-
Ei harmita yhtään.
Päinvastoin; hyvä, että Sullakin on jotain puuhaa eläkepäiviksi...
Vaan epäilen kylläkin kauniimman benellöijän olleen ompelu-urakassa päätekijä...
-
Kawasaki Vulcanilla ajaessani kuuluin merkkikerhoon ja teetettiin pyöreitä isoja selkämerkkejä väriltää keltamustia. Niissä siis luki Kawasaki Vulcan riders. Ei mennyt kauaa kun eräs prosenttikerho otti yhteyttä ja sanoi repivänsä liivit kaikilta päältä jos tulee Vulcanisteja selkämerkillä vastaan. Asiaa puitiin yhdessä ja erikseen, kun kaikkialla muualla maailmassa Ameriikka myöten keltamusta merkki oli sallittu kuten merkkikerhojen merkit kuuluisikin(biker unionin hyväksymät värit ei koske merkkikerhoja) olla, mutta niin vain oli että värit oli suomessa vaihdettava valkomustaksi. Tämä vain anekdoottina, että kaikenmoisia veijareita sitä kahdella pyörällä ajaa.